България ще кандидатства с проект за изграждането на магистралата София – Калотина по механизма „Свързана Европа“. Това съобщи за Investor.bg председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров. Той заяви, че са налице пълната документация за проекта, както и необходимите анализи.
Днес Европейската комисия отвори втора покана за проекти по механизма с общо бюджет над 7,6 млрд. евро. Средствата са за инвестиции в основни транспортни проекти. От тези средства 6,5 млрд. евро са предназначени за държави, отговарящи на условията за допустимост по Кохезионния фонд - България, Гърция, Естония, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Хърватия и Чехия.
Механизмът за свързване на Европа има за цел да се преодолее недостигът на инвестиции на Стария континент. Наред с работата по проекти за водни или железопътни пътища е поставена целта да се насърчат растежът и създаването на работни места.
За да има взаимодействие с други приоритети, например единния цифров пазар, в тазгодишната покана за предложения се обръща специално внимание на новаторския транспорт.
В рамките на общия пакет (1,1 млрд. евро за ЕС-28) търсените проекти ще включват интелигентни транспортни системи или системи за управление на движението, като например системите ERTMS (железопътен транспорт), SESAR (въздух) или RIS (водни пътища).
С пакета за сближаване (6,5 млрд. евро за 15 държави членки) към тези приоритети ще бъдат добавени и проекти за ключова инфраструктура в областта на устойчивите видове транспорт, като например железопътен и вътрешни водни пътища. Това е част от приоритета да бъде създаден енергиен съюз с ориентирана към бъдещето политика в областта на климата, се казва в съобщението на Еврокомисията.
Подкрепата ще бъде предоставена на конкурентни начала под формата на съфинансиране от ЕС след оценка и подбор.
Срокът за представяне на предложения е 16 февруари 2016 г.
Резултатът от поканите за предложения ще бъде публикуван до лятото на 2016 г.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 10 години Добре, други транспортни отсечки в *** няма ли? Или просто не искаме да създаваме конкуренция на приоритетния за Република София коридор до Сърбия??!!! Все пак това е конкурс, провеждан от Европейската комисия и парите не са гарантирани за никого! Важното е държавата кого стимулира и кого потиска! Европа не и дреме и 20 проекта да подадем, но обаче на София и пука, защото някой от другите български може да се окаже по предпочитан от европейците! Е защо да си слагаме таралеж в гащите и направо за по-сигурно да кандидатстваме само с един проект - "наше шопско"!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар