Започна реконструкцията на гаров комплекс Подуяне. Гарата е построена през 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт.
„Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца“, заяви министърът на транспорта Росен Желязков при официалното начало на ремонта, цитиран от пресцентъра на ведомството.
Той отбеляза, че обществото вече е изключително взискателно при изпълнението на инфраструктурни обекти с обществен ресурс.
Предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора, както и изграждането на изцяло нови гари в Обеля и Костенец.
Пред журналисти министърът коментира, че очаква през следващите 10-15 г. железопътният транспорт да се превърне в основен, като това е и общоевропейската тенденция.
„Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме“, каза още той.
Гаровият комплекс Подуяне е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. За 2017 г. пристигащите и заминаващи пътници направлението са 1,4 млн. Реконструкцията се финансира от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
Договорът на стойност 2,9 млн. лева без ДДС за строителните дейности беше подписан на 25 април с „Инфраструктурно строителство“ АД.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате