Държавният бюджет да отпусне допълнително над договорената сума около 86,1 млн. лева за дофинансиране на строителството и надзора на автомагистрала „Люлин", гласува днес след дебати Народното събрание.
Средствата са за изпълнителя на строителството на обекта – турската фирма „Мапа Дженгиз“. Решението ще залегне и в актуализацията на бюджета, която предстои да бъде гласувана на второ четене в парламента.
Освен това срокът за изграждането на магистралата, вместо до края на годината, както се предвиждаше, се удължава до 15 май 2011 г., когато трябва да бъде изплатена и пълната сума за строителство.
Първоначално договорената цена на строителството на магистрала „Люлин“, с която турската фирма спечели конкурса за изпълнител при предишното правителство, беше 137 млн. евро. С отпускането на допълнителните средства строителството се оскъпява с около 32% до общо 180 млн. евро. Преговорите с „Мапа Дженгиз“ се водят от март и сега практически са удовлетворени почти всички искания на турската фирма за вдигане на цената.
За тази година ще бъдат необходими около 62 млн. лева от предвидената допълнителна сума за строителството на магистрала „Люлин“, се посочва в доклад на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ), който днес с решението си за отпускане на допълнителните средства парламентът одобри.
За приключването на проекта и усвояване на парите от програма ИСПА, чийто срок първоначално е до края на тази година, е необходимо да се подпише допълнително споразумение към договора с изпълнителя. В него трябва да бъдат заложени необходимият финансов ресурс и мерките за ускоряване на проекта.
В доклада на АПИ се прави и анализ на основните рискове и последици за реализиране на проекта, сред които неусвояване на голяма част от средствата по програма ИСПА и съответно налагане на финансови корекции от Европейската комисия (ЕК).


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
преди 15 години Според мен , министър Трайков , след като са взели решението за да дофинансират магистрала Люлин , трябва да се потърси отговорност от хората взели решението за изграждането да бъде точно от тази фирма. За всички ни е ясно , че е имало някакъв МОТИВ това да се случи . Точно заради това и клаузите в този договор са направени така , че да сме губещи. Сами виждате какъв е икономическият ефект от това упражнение и колко много е загубата за България . Това е абсолютно наказуемо и аз настоявам да бъде приложена цялата строгост на закона . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години jamiemirror като не разбираш, къде си вреш гагата тогава???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Хаиде стига оправдания де, година управляват това с вината на предните се поизтърка вече... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години jamiemirror, защото този договор е подписван от триглавата ламяа сегашните се оказаха в капана на Доган - или да дадат още пари или да изгубим парите по ИСПАТи какво би направил в тази ситуация?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години E kak zashto ? Nali sa turci. Vsichkite evro pari otivat v Turciq. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години едва ли някой разбира. разследваха ги за дискриминация, за злополуки, завишават цената. ***, искам и аз да имам такъв статут с моята фирма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Не разбирам. Вместо цената да намалява заради дефлацията - тя се увеличава с 30% и срока се удължава. Защо изпълнителя не плаща неустойки а получава облекчения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар