България има достатъчно средства за изграждането на Лот 2 от автомагистрала „Тракия“, съобщи пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Той посочи, че България е сключила договор за безвъзмездна помощ и е получила аванс от европейските средства за магистралата. Можем да черпим до 20% от този аванс за магистралата, което ще бъде достатъчно за изграждането на втория лот, посочи Плевнелиев.
Апликационната форма за магистралата е изпратена в Брюксел. Малък е броят на експертите, които могат да боравят с документи по оперативните програми, отбеляза той.
Думите на Плевнелиев обаче влизат в противоречие с изненадващо изказване от събота по Дарик радио на транспортният министър Александър Цветков, според когото апликационната форма не е готова и не е изпращана в ЕС.
Изпълнител на проекта е Обединение Магистрали Трейс.
Министър-председателят Бойко Борисов трябва да балансира между много минуси, един от тях е „големият гьол АЕЦ-Белене, който струва поне две магистрали“, другият минус е проектът „Цанков камък“, ситуацията е тежка, трябва да се отсеят приоритетите, каза още Плевнелиев, цитиран от БТА.
Няма да можем да направим всичко, но темата за трите магистрали - „Тракия“, „Люлин“ и „Марица“, е актуална за правителството, по тези три магистрали се работи на високи обороти, заяви министърът.
В най-голямата нищета и липса на пари, правителството сега строи най-много километри магистрали от всички предишни правителства - 82 километра магистрали годишно, отбеляза Плевнелиев. Летвата е вдигната много високо - да направим 240 километра магистрали, добави той.
Свързани компании:


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
преди 15 години Колега, напълно съм съгласен с теб!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Безспорно магистралите са от голямо значение за България. В този смисъл всеки метър от тях е добре дошъл. Това, което прави впеатление във всяко изявление на член на правителството, е хвалбата. На мен ми звуи като оправдание, като онзи виц за колите в СССР и боя на *** в САЩ. Един познат казваше, че оправданието е като *** - всеки си го носи със себе си. Не си спомням тка да се е хвалило някое правителство, а аз съм съвременник на мнго правителства. Не си спомням и да е имало такова разминаване межди изявленията на различни министри, вицепремиери и премиери. Понякога ми се струва, че са си поставили за цел всеки ден нещо бомбастично да се приказва, някоя хвалба да се каже, та ако ще да е мост от 17 м между двата бряга на канал. Не ми се иска да се правя на умник, но понякога наистина ми се повдига като слушам и гледам толкова брътвежи по всички медии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар