IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Московски: Приватизацията на БДЖ „Товарни превози" е неизбежна

Протестите на гражданите срещу приватизацията на дружеството са закъснели, коментира бившият транспортен министър

16:00 | 16.03.13 г. 48
<p>
	<em>Ивайло Московски </em>Снимка:<em>Архив, Investor.bg</em></p>

Ивайло Московски Снимка:Архив, Investor.bg

Ако не се осъществи приватизацията на БДЖ „Товарни превози", кредиторите имат пълно основание да изискат вземанията си от дружеството, което ще го направи неспособно да извършва услуги, каза бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред TV7. Той потвърди мнението си, че продажбата на товарното звено на железницата е неизбежно.

"Ако има ясни критерии и правила, частният бизнес винаги е по-добър стопанин от държавата", аргументира се бившият транспортен министър Московски.

Той обясни, че протестите на гражданите срещу приватизацията на дружеството са закъснели и че ако държавата по някакъв начин поеме ангажимент за тези вземания, това означава, че средствата за погасяване на дълга трябва да дойдат от увеличение на данъците.

Мовсковски все пак изключи заем с цел спасяване на дружеството, тъй като в този случай е нужно одобрение от Брюксел.

„Това, което не съм имал възможност да направя за БДЖ, тъй като не съм бил министър тогава, е още от първата година от управлението на ГЕРБ дружеството да се фалира и темата да приключи", заяви бившият ресорен министър на транспорта.

Той припомни, че за времето на управлението си партия ГЕРБ е успяла да намали дълга на националния железопътен превозвач със 120 млн. лева, като е използвала "редица непопулярни мерки".

Преди броени дни новият министър на транспорта Кристиан Кръстев, който стана част от екипа на служебния премиер Марин Райков, заяви категорично, че няма да позволи продажбата на товарното звено на железницата на безценица.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:04 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

17
rate up comment 3 rate down comment 2
deant
преди 11 години
Момчета кога ще се съберем на по бира? :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 3
trendline
преди 11 години
А защо, нали невидимата ръка на пазара ще регулира нещата ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 3 rate down comment 2
data
преди 11 години
твърде голям за да фалира :) :) :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 5 rate down comment 3
trendline
преди 11 години
Ми като толкова е способно частното управление защо се налага големи частни фирми на Запад като фалират или изпаднат в неплатежоспособност се налага да ги одържавяват, да налеят в тях едни държавни пари и след време пак да ги продадат на частник да печели вече.Те и банките така ... Или как им викахте ... структуроопределящи, системноважни ... ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 6 rate down comment 4
rumen221
преди 11 години
ПРИЯТЕЛЮ,- СМЕНИ ДРОГАТА..."Значи , държавните предприятия имат особената дарба да избират..."- ДАЖЕ ПРИ СОЦА УПРАВИТЕЛИТЕ НЕ СЕ ИЗБИРАХА, А СЕ НАЗНАЧАВАХА... (ПО ПАРТИЙНА ПРЕДАННОСТ), А СЕГА ПО МАСОНСКА ИЛИ МАФИОТСКА... ЗАТОВА СА И НЕКАДЪРНИ...!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 2
data
преди 11 години
Значи , държавните предприятия имат особената дарба да избират само некадърните и крадливите :) :) :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 5
rumen221
преди 11 години
ПРИЯТЕЛЮ,- ДАЙ ДЕФИНИЦИЯ ЗА "ДЪРЖАВЕН МЕНИДЖЪР", ЗАЩОТО АЗ ЗНАМ ДАМО ДВА ВИДА - КАДЪРЕН И НЕКАДЪРЕН...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 2
data
преди 11 години
БДЖ получава 230 млн. годишно субсидия и пак не е конкурентен на автобусите , а с работеща магистрала е обречен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 8 rate down comment 1
data
преди 11 години
Ти държавен кадърен мениджмънт в тая държава де си видял ? Ти да не живееш на Марс че не виждаш че всяко що е държавно се краде като за последно ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 2
data
преди 11 години
на кой му пука за ангажиментите му - баста , след една година или приватизирало товарни и е почнало пак с съркащенията и продажбата на квот може или е на скрап . Няма друг път .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още