Ако не се осъществи приватизацията на БДЖ „Товарни превози", кредиторите имат пълно основание да изискат вземанията си от дружеството, което ще го направи неспособно да извършва услуги, каза бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред TV7. Той потвърди мнението си, че продажбата на товарното звено на железницата е неизбежно.
"Ако има ясни критерии и правила, частният бизнес винаги е по-добър стопанин от държавата", аргументира се бившият транспортен министър Московски.
Той обясни, че протестите на гражданите срещу приватизацията на дружеството са закъснели и че ако държавата по някакъв начин поеме ангажимент за тези вземания, това означава, че средствата за погасяване на дълга трябва да дойдат от увеличение на данъците.
Мовсковски все пак изключи заем с цел спасяване на дружеството, тъй като в този случай е нужно одобрение от Брюксел.
„Това, което не съм имал възможност да направя за БДЖ, тъй като не съм бил министър тогава, е още от първата година от управлението на ГЕРБ дружеството да се фалира и темата да приключи", заяви бившият ресорен министър на транспорта.
Той припомни, че за времето на управлението си партия ГЕРБ е успяла да намали дълга на националния железопътен превозвач със 120 млн. лева, като е използвала "редица непопулярни мерки".
Преди броени дни новият министър на транспорта Кристиан Кръстев, който стана част от екипа на служебния премиер Марин Райков, заяви категорично, че няма да позволи продажбата на товарното звено на железницата на безценица.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай


преди 12 години пРИЯТЕЛЮ,ТОВА Е НАЙ ГОЛЯМАТА, СТАРА И ИЗТЪРКАНА ЛЪЖА...:- "Това единствено се оправя с приватизация и последващи съкращения..."- ИСТИНАТА...:- И ЧАСТНАТА И ДЪРЖАВНАТА ФИРМА Е "ОПРАВЯТ" САМО ОТ КАДЪРЕН МЕНИДЖЪР...!!!- СОБСТВЕНИКА Е НИЩО..., МЕНИДЖЪРА Е ВСИЧКО...- СОБСТВЕНИК-АКЦИОНЕР МОЖЕ ДА Е ВСЕКИ *** С ПАРИ..., НО ОТ 100 ВИШИСТИ НАЙ-МНОГО 1(ЕДИН) Е КАДЪРЕН МЕНИДЖЪР...- НЕ МЕ КАРАЙ ДА СИ РАЗВАЛЯМ МНЕНИЕТО ЗА ТЕБ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години В БДЖ има по наследство от едно време много социални ангажименти.Отделно половината хора (с изключение на поддръжката, които едвам смогват) в предприятието работят само от време на време, а част от машинистите и синдикалните лидери крадат от БДЖ като за световно.Това единствено се оправя с приватизация и последващи съкращения и преструктуриране. След това ще се назначат нови хора с нови договори, които ще се чувстват длъжни да работят през цялото си работно време.Не съм съгласен за тежкото положение на БДЖ да се обвиняват само управляващите, след като и работещите там рожби на българо-съветската дружба имат толкова голям принос в тази посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години БИВШЕТО МИНИСТЪРЧЕ,- АПТАЛЧЕ, ТВЪРДИ:" - Ако спре приватизацията, източването на БДЖ ще продължи..."АБЕ АПТАЛ,- КАТО ИМА НЕКАДЪРНИ УПРАВИТЕЛИ - ТАКА Е... ТО И ОТ ЧАСТНИТЕ ФИРМИ СЕ КРАДЕ, КОГАТО ГИ УПРАВЛЯВАТ НЕКАДЪРНИЦИ... ИЛИ КОГАТО СА КРАДЕНИ КАКТО У НАС...- ЗАЩО НЕ НАПРАВИХТЕ ОТКРИТИ КОНКУРСИ С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ ЗА МЕНИДЖЪРИ..., А НАЗНАЧИХТЕ ОНЕЗИ МЛАДИ КРЕТЕНЧЕТА...???- ОТГОВОРА Е ***...:- ЗАЩОТО ИСКАТЕ ДА ОТКРАДНЕТЕ ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ...!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А и да не забравя - след завършването на Тракия любимото БДЖ най-вероятно ще фалира за около година . п.п. Бюджетната субсидия на БДЖ е колкото половината магистрала или с думи прости - ако не субсидирахме железниците така щедро за 10 г. можешме да имаме магистрали до всички по важни градове в родината отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не показва че човека познава поне опита в собствената си държава - където всички държавни или контролирани от държавата предприятия фалират отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Частника доказано е по-добър стопанин, което не пречи в случая изказването му да звучи като: подкупа е даден.. трябва да има сделка ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това как частника е по-добър стопанин от държавата показва само безсилие и раболепие. Като е така защо не го продадохте преди 20 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар