South Stream Transport, която отговаря за реализацията на морската част на „Южен поток”, сключи договор с швейцарската All Seas за изграждането на втората тръба (от общо четири) на газопровода в Черно море. Каква е стойността на договора от компанията обаче не уточняват.
В средата на март SS Transport избра италианската Saipem, която да построи първата тръба по проекта. Тогава беше съобщено, че този договор е на стойност около 2 млрд. евро.
All Seas ще положи 931 километра тръби по дъното на Черно море. Компанията ще получи подкрепа от Saipem по отношение на инженерни услуги, координация на складови площи и т.н. Прогнозата е, че строителството на втората тръба на газопровода ще започне през лятото на 2015 година, а експлоатацията ще започне най-рано през 2016 година.
По план строителството на морската част на „Южен поток” трябва да започне до броени месеци – през юни 2014 година. Полагането на тръбите Saipem ще започне през септември. Технологията предвижда тръбите да бъдат полагани по дъното на морето с помощта на специални кораби. На сушата тръбите ще излизат в специални микротунели, които защитават околната среда, обясняват още от SS Transport.
У нас пък все още продължава процедурата за избор на изпълнител на строителните работи за тръбите, преминаващи през сухоземната територия на страната. Крайният срок за подоване на документите изтече преди месеци, но до този момент от Българския енергиен холдинг (БЕХ), който отговаря за изпълнението на проекта, все още не са обявили участника, който е спечелил.
Преди месец се появи информация, че компанията е избрана и това е "Стройтрансгаз", собственост на един от най-богатите руснаци - Генадий Тимченко. Официално потвърждение на тази новина обаче няма.
На фона на активните действия за реализацията на проекта обаче в Брюксел тече дебат относно статута на газопровода. Проектът е в нарушение на европейското законодателство и в момента работна група между ЕК и Русия търси начин за узаконяването му. Санкциите срещу Москва временно замразиха политическите преговори по проекта, макар и на техническо ниво работата продължава.
От ЕС са категорични, че няма да допуснат функционирането на „Южен поток” без той да отговаря на европейското законодателство или съгласуван с него. Изграждането на газопровода обаче не може да бъде спряно, признаха от Брюксел.


Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
преди 11 години Абе верно спирайте ги тези потоци, на нас газ не ни трябва. Ще си попръцкваме и това е достатъчно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар