Националният железопътен превозвач води преговори с румънските и унгарските железници за отварянето на директна жп линия от София за Будапеща през мост „Нова Европа“, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията инж. Антон Гинев пред Агенция "Фокус".
„Очакванията ни са международният влак по този маршрут да бъде включен в графика за движение за 2014 -2015 г.“, каза още той.
Така ще възстановим връзката с Централна и Западна Европа. В БДЖ вече има постъпили няколко искания за превоз на товари и по тази тема също текат разговори, поясни Гинев.
„Изграждането на моста „Нова Европа“ е предпоставка за увеличение на железопътния трафик. На десети май беше открит железопътният трафик през моста.
За да посрещнем прогнозния трафик, е необходимо да предприемем стъпки за модернизация на железопътната линия Видин-София, което означава да постигнем по-високи скорости и да отговорим на изискванията за извършване на товарни превози“, заяви още той.
Модернизацията на линията е финансирано по Оперативна програма „Транспорт“.
В инвестиционния проект, по който работи Национална компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ), е заложено изцяло ново изграждане на почти цялата част от настоящата железопътна линия, коментира още той.
Поради тази причина индикативните стойности за неговата реализация са много високи. Към момента НКЖИ работят по оптимизиране на стойностите и разделянето му на няколко отсечки, които поетапно да бъдат изпълнявани. Очакваме първо да стартира изпълнението на участъка Видин – Медковец, каза Гинев.
Наскоро заместник-генералният директор „Стратегия и администрация“ в НКЖИ Христо Алексиев заяви, че ЖП линията Видин-София трябва да е готова до 2030 г.
Целта е след завършването на цялата линия да предложим железопътна услуга с високо качество на българските и чуждестранни пътници и осигуряване на вътрешния и международния товарен жп трафик, заяви Гинев.
Реализацията на този проект ще допринесе за намаляване на времето за пътуване с влак и естествено, за увеличаване конкурентоспособността на железопътния транспорт, уточни Гинев.
Железопътната линия Видин-София е разположенa по протежение на стратегическия TEN-T приоритетен проект 22. Това е железопътната ос Атина-София-Будапеща-Виена-Прага-Нюрнберг/Дрезден, Общоевропейски транспортен коридор IV и Товарен железопътен коридор „Orient“.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Зеленски предлага референдум за статута на Донбас, при засилен натиск от САЩ
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Защо употребяваното BMW E90 е по-умно, отколкото си мислите
Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Два милиона души без ток в Сао Паоло заради мощна буря
Нов прокурор, който да разследва главния и заместниците му, ще бъде избран днес
Очаква се днес парламентът да гласува оставката на правителството
Времето днес: Облачно и ветровито
преди 11 години Директна означава, че няма да прекачване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да не би влаковете вече да летят,че линията да е директна.Не "Гинес",г-да джорняля,ами във вселенската книга на психопатите трябва да запишат "умотворенията " ви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар