IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Парите от туристически такси да се влагат обратно в реклама иска Ангелкова

Със стартирането на Единната система за туристическа информация приходите за туризма у нас ще се увеличат значително

13:11 | 30.03.16 г.
Парите от туристически такси да се влагат обратно в реклама иска Ангелкова

Със стартирането на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) за свързването на регистрите на Националната агенция за приходите и МВР приходите за туризма в България ще се увеличат значително. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова след среща със заместник-секретаря по международна търговия в Министерството на търговията на САЩ Кенет Хаят, съобщи агенция "Фокус".

С въвеждането на системата хотелиерите са длъжни да водят регистър за настанените туристи и да осигурят автоматизиран обмен на данни между информационната система на водения от тях регистър и Единната система за туристическа информация (ЕСТИ). 

По думите на Ангелкова свързването на регистрите ще доведе до увеличаване на приходите и ще даде основание голяма част от парите, които се събират от туризъм, да се влагат обратно в индустрията като реклама.

„Това, което правят в САЩ, очевидно работи. Те са на второ място в света като най-посещавана туристическа дестинация след Франция. САЩ са голяма държава, но все пак цифрите, които Кенет Хаят сподели с нас, показват, че макар и отскоро, тази концепция е ефективна“, каза министърът на туризма.

САЩ са готови да споделят опита си в публично-частното партньорство в туризма с България, каза още Николина Ангелкова.

„САЩ са един от нашите най-важни и стратегически партньори. Това, което обсъждахме, беше свързано основно с Brand USA и тяхната концепция за промотиране на САЩ като туристическа дестинация“, каза Николина Ангелкова.

По думите й има голяма разлика в начина, по който се правят нещата в България. „В САЩ залагат основно на принципа на публично-частно партньорство. Това е много важно и би било добре да се използва и у нас“, каза тя.

За всеки един долар, който частният бизнес дава, един долар дава и федералното правителство, коментира Николина Ангелкова. Тя поясни, че този един долар, който частният бизнес дава на Brand USA, идва от организацията ESTA, събираща таксите и данъците от туризъм в САЩ.

Това означава, че една част от парите, които те събират чрез различни туристически такси и данъци, се влага обратно в маркетинга на страната, поясни Ангелкова. Според нея би било добре, ако и България въведе подобна практика. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още