Пътнически самолети на Atlasjet и Turkish Airlines са се разминали на опасно близко разстояние над България. Инцидентът е станал на 8 септември, но за него се съобщава едва сега в Aviation Herald, предава Bloomberg TV Bulgaria.
Инцидентът, който е определен като сериозен, в момента се разследва от българското Специализираното звено за разследване на авиационни събития (СЗРАС) към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Опасното сближаване е станало на около 260 км. югоизточно от София и на 240 км. северно от Истанбул. Самолетите са летели към Истанбул. Летателната машина на Atlasjet, минавайки над България, захожда в неправилна посока и се разминава с другия самолет, който е летял на същата височина, на разстояние 2,25 км (1,4 мили), посочва изданието.
Atlasjet не се е съобразил с инструкциите на българския ръководител полети и се е издигнал, вместо да намали височината си. В резултат самолетът се е доближил опасно до машината на Turkish Airlines.
По информация на Aviation Herald машината на Atlastjet е изпълнявала полет KK-6112 от Цюрих до Истанбул по време на инцидента. Ръководителят на полетите в София е инструктирал пилота да намали височината от 35 хил. фута (10,67 км.) на 31 хил. фута (9,45 км.). Въпреки инструкциите самолетът е започнал да се изкачва, като в един момент и двата летателни апарата се озовават на височина 36 300 фута с хоризонтално разстояние от малко над 1 миля.
Контролната кула в София е успяла да даде навременни инструкции и на двата самолета, за да предотврати катастрофа - Atlasjet се е изтеглил вляво, а самолетът на Turkish Airlines - вдясно. След това двата летателни апарата са възобновили точните си маршрути и са се приземили успешно в Истанбул, пише Aviation Herald.
В България стандартът за вертикална отдалеченост на летателните апарати в полет е най-малко 1 000 фута, пише изданието. В случая самолетите са летели на нулево вертикално разстояние.
Още новини можете да видите в Bloomberg TV Bulgaria


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
преди 9 години Според мен системата най-вероятно е сигнализирала ,но е следвал указанията на диспечера макар,че ги е изтълкувал погрешно. А го е следвал ,защото при една такава ситуация автоматичната система звучи спокойно и монотонно в сравнение с по-настоятелния и разтревожен тон на диспечера. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Нали имаше и автоматична независима система на борда на всеки самолет предупреждаващ за опасна близост с друг такъв и дори да няма връзка с диспечерите опасността от сблъсък е сведена до минимум. Тез пилоти да не са играли табла, то и това да правят има звукова сигнализация. Абе, да не се случва. Бог да пази. отговор Сигнализирай за неуместен коментар