През 2020 година в България може да има 4 млн. автомобила, с което ще бъдат изпреварени възможностите на инфраструктурата, заяви пред Нова телевизия икономистът Георги Ангелов.
Това, което става в София, се пренася и в други големи градове и по междуградските пътища. В петък вечер и неделя вечер магистралите са задръстени. В София няма достатъчно паркинги и гаражи, паркира се по зелените площи, коментира той.
През 1980 г. в страната е имало 1,16 млн. автомобила, а през 2014 г. - 3,5 млн., каза Ангелов, като цитира статистиката.
Всяка година внасяме 200 – 250 хил. автомобила. Повечето са стари, новите са около 30 хил. годишно. Към 50 – 100 хил. се отписват, така че годишно имаме нетен ръст от 100 – 150 хил. броя. Логично е да очакваме към 2020 г. или преди това да имаме 4 млн. автомобила, изчисли той.
По думите му надминаваме възможностите на инфраструктурата, което означава, че трябва да се намери начин за поддръжката й.
В центъра на София синята и зелената зона регулират положението, но количеството на автомобилите изисква строежи на паркинги и гаражи, както и инвестиции в алтернативата – градския транспорт. Движението с автомобил трябва да е по-скъпо, отколкото с градски транспорт, обратното не е нормално, смята той.
Най-големият проблем е, че близо половината автомобили са много стари и нямат катализатор или са го махнали. У нас най-старите автомобили имат нисък данък, а новите – по-висок.
Няма как да сменим 3 – 4 млн. автомобила бързо, това струва около 100 млрд. лв. Важно е да станем богата държава, но дотогава трябва да има алтернатива – хората да бъдат насърчавани да ползват градския транспорт, допълни Георги Ангелов.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 8 години То това отдавна стана, иначе нямаше да строят кръстовища на две нива, детелини, улици с повече ленти. За това пасквилче дано да не е получен хонорар :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Точно така - еко таксите в цената на горивото както и винетките в смисъл ако минаваш по 30 000км. на година защото ползваш повече инфраструктурата е нормално да плащаш повече от тези които минават по 5 000км. А за недостига на инфраструктурата ''невидимата ръка'' на пазара ще се погрижи да се построиНеолиберализма особено във финансовият капитализъм е престъпление срещу човечеството - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1752811994997027 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Какво очакваш от икономист? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Абсолютно некоректни изводи и не само, че колите не се увеличават чрез делене. Абсолютно рекламна теза е, че старите коли замърсявали и затова трябваало да имат по-голям данък. Всичко зависи от изминатите километри! Съответно всички еко такси трябва да са включени в цената на горивото. А пък за паркирането е най-тъпо някъв комплексар с джипка 3 тона да иска малък данък, щото бил нов. Заема място за две коли, троши тротоари и гази градинки. Мисля 3 бона годишен данък е реален за момента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Всяка година внасяме 200 250 хил. автомобила. Повечето са стари, новите са около 30 хил. годишно. Към 50 100 хил. се отписват, така че годишно имаме нетен ръст от 100 150 хил. броя. Логично е да очакваме към 2020 г. или преди това да имаме 4 млн. автомобила, изчисли той.-------------------------------------------------------------Анализът е некоректен, защото не отчита насищането на пазара.Т.е. че ще достигнем момента, в който (почти)всеки пълнолетен ще има автомобил. Защото ако продължим по логиката на Г. Ангелов, към 2030 г. ще имаме 5 млн. автомобила. А при намаляващо население, даже и да ги имаме, няма кой да ги кара.Пример съм аз - имам три коли. И аз се чудя как стана три, като жена ми не ще да кара. Ама на, имам ги. Логично, не мога да ги карам всичките едновременно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар