Ръководството на „Холдинг БДЖ“ ЕАД настоява следващото правителство да не се отказва от идеята за концесия на Летище София, която бе предложена от ГЕРБ с цел очакваните концесионни такси да покрият дълговете на железницата.
Предвид очакваната смяна на правителството не е ясно дали процедурата ще бъде проведена, още повече, че от БСП неведнъж заявиха, че са против концесията на аеропорта.
"Независимо кое е правителството, от тази тема не може да се избяга, ако искаме да има железница", заяви директорът на холдинга Владимир Владимиров. Според него, ако концесията не се случи, трябва да има резервен вариант – да се прехвърлят пари от друга сфера, или да се вземат от бюджетните излишъци.
Той заяви, че е разговарял с „почти всички“ партии, но отказа да отговори дали се е срещал с БСП.
На днешната пресконференция шефовете на БДЖ припомниха какво е било финансовото състояние на железниците към 2009 г. – дългове за 849 млн. лв., загуба от 67 млн. лв., излишен капацитет от 348 локомотива и 6600 служители в повече, както и остарял подвижен състав, заради което влаковете се движат със средна скорост 50 км/ч.
В последвалия период задълженията са намалени близо наполовина с 445 млн. лв., загубата е редуцирана, компанията се освобождава от излишни активи и персоналът е намален.
С евентуалната концесия на Летище София дружеството очаква 210 млн. лв. за закупуването на 15 нови мотрисни влака, както и капиталови трансфери от държавата по 35 млн. лв. за 6 години, пак за закупуване на влакове.
От холдинга изчислиха, че разплащането на 559 млн. лв. към кредиторите е оставило железницата без средства, а с тези пари биха могли да бъдат закупени 30 влака и да се инвестира в условията на труд и в служителите.
Решенията за железницата трябва да бъдат взети от държавата, а не само от компанията или от една партия, настояват от БДЖ.
Заради зимната обстановка 20 локомотива са се блъснали в преспи и са отишли за ремонт, затова сутрешните влакове Перник – София и Мездра – София са разредени, обясниха още от компанията.
По повод действията на изнервени пътници, които блокираха влак на гара „Илиянци", шефовете на железницата сравниха случилото се с терористичен акт. Най-малкото е нарушен общественият ред, коментираха те.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 8 години БДЖ за съжаление е пред края си...нужно ли е да продължава да засмуква огромен държавен финансов ресурс?! Ами да дадат на концесия БДЖ.Летището носи приходи на Държавата и концесията му е престъпление! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По подразбиране всяка една приватизационна сделка е загуба за държавата. Независимо от това, какво точно е заложено в договора като например инвестиции, работна ръка и т.н. Държавата ВИНАГИ Е НА ЗАГУБА! Разбира се това твърдение е 100% валидно, само ако държавата (в лицето на съответното министерство) си върши работата, разглеждайки съответния проект като частен инвеститор - демек ефективно изграждане и управление на съответния бизнес със съответните възнаграждения при постигнати резултати. Някои могат да аргументират, че видиш ли знание, технологии и пазари могат да бъдат оптимирани от чужд инвеститор, но като цяло теоретично е възможно да се наемат съответни специалисти, които да са отговорни на тези нива.Всеки един българин трябва да е против всяка една приватизация! Винаги!А относно летището - та това е един мега *** бизнес, в който няма кой знае каква гениалност или креативност. Плюс това, ние имаме огромен опит в авиациата. Всичко друго като ноу хау се купува! отговор Сигнализирай за неуместен коментар