Една от мерките срещу замърсяването на въздуха може да е забраната да се регистрират коли без катализатори като мярка срещу замърсяването на въздуха. Това стана ясно от изявление на министъра на околната среда и водите Нено Димов при откриването на Осмия Национален зелен форум 2017 – Екоиновации и градска среда, организиран от сп. „Мениджър“.
Ако бъде решено вече регистрираните коли да бъдат задължително оборудвани с устройствата, това ще означава принуда за инвестиция и ще последва проблем, обясни министърът.
Той посочи, че работната група със заместник-министри на околната среда, вътрешните работи и транспорта трябва да решава проблемите с основните замърсители на въздуха - битовото отопление на дърва и въглища, автомобилният транспорт и индустрията.
„Първото, което със сигурност трябва да се свърши и вероятно това ще бъде в рамките на тази година – коли, които нямат катализатор да не могат да минат през първа регистрация. В момента системата на КАТ не разполага с този тип апаратура да мери. Първата регистрация минава безпроблемно. Когато първата регистрация е минала, е изключително трудно... да спреш една кола, която няма катализатор“, каза Нено Димов.
После той уточни пред журналисти: „Нека да не изпреварваме събитията. Искам да получа цялостна картина върху ситуацията със замърсяването на въздуха, затова и направихме тези работни групи. При всички положения не сме предвидили в бюджета (за тази година) снабдяването на техническите пунктове с анализатори, ако са необходими“.
Запитан дали трябва да са конкретните мерки по отношение на автомобилите той каза, че отговорът за мерките трябва да дойде от работната група и от проект, който се реализира в момента с помощта на Световната банка.
Екоминистърът припомни, че общините с 3 млн. лв. трябва да обновят и да разработят планове срещу замърсяването на въздуха, а след това ще могат да кандидатстват с проекти за около 115 млн. лв.
Що се отнася до процедурата на ЕК срещу България за замърсяването на големите градове с фини прахови частици (ФПЧ) министърът каза, че страната е осъдена „на първо четене“ и чакаме официално писмо през есента. След това ще плащаме глоби, ако не постигнем напредък.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 8 години Най-после една смислена идея, да могат да се регистрират само коли с катализатори и то работещи, което няма да е проблем да се проверява в пунктовете на КАТ при прегледа на канал. Време е да сложим край на камарите с трошки на по 20г. които нашенеца все иска да кара и да накараме хората да си купуват по-съвременни возила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар