Биреният пазар в България достигна състояние на насищане. През 2016 г. средната консумация на пиво на глава от населението беше 76 литра. Това са най-високите нива, откакто се води статистика. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ) Ивана Радомирова.
„Ако не инвестираме в нови технологии, в нови продукти, в нови опаковки, в нови маркетинг инструменти, няма как да се задържим на тези нива и да има растеж, да удовлетворим високите изисквания на съвременния потребител", посочи тя и съобщи, че през миналата година компаниите от СПБ са инвестирали над 41 млн. лева в дълготрайни активи, а за последните три години – над 132 млн. лева.
Радомирова коментира, че за да се изпълняват съвременните бизнес политики, са необходими иновации в продуктите на пивоварното производство.
„През 1965 г. в България навлезе една голяма иновация – бирата започна да се пастьоризира, като срокът ѝ на годност се увеличи от няколко дена на няколко месеца. Сходна по значение иновация имаше и наскоро, преди няколко години – започна да се прилага технология, която позволява бирата да трае месец-месец и половина без пастьоризация, а преминавайки фина филтрация“, даде пример за иновация в сектора Радомирова.
По думите ѝ се засилва интересът към нискоалкохолните и безалкохолни бири, както и към по-нестандартни и нетипични видове пиво.
“Запазва се и акцентът към производство на непастьоризирана бира”, очерта трендът на пазара тя.
Тя е на мнение, че с навлизането на три от най-големите мултинационални компании за производство на пиво в България, в страната започват да се прилагат най-добрите практики – корпоративни, производствени, организационни, които много бързо се възприемат от българските компании.
Тя е категорична, че благодарение на тези модели се подпомага конкурентоспособността на сектора и прозрачността на компаниите. Над 1,24 млрд. лева са вложени при преструктурирането на пивоварната индустрия.
„Двигатели са не само големите компании, но и малките пивоварни“, посочи Радомирова
Какви са ползите за българската икономика от пивоварното производство? Кои са най-търсените марки бира? Вижте повече във видеото!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
преди 7 години "Тя е на мнение, че с навлизането на три от най-големите мултинационални компании за производство на пиво в България, в страната започват да се прилагат най-добрите практики корпоративни, производствени, организационни, които много бързо се възприемат от българските компании."Псолютно! И още един положителен резултат - само футболен фен с диагностициран синдром на Даун посяга към сапунената вода, наречена българска бира! отговор Сигнализирай за неуместен коментар