Над 96 млн. яйца ще боядисат българите за Великден, като една трета от тях ще са в традиционния червен цвят. Това показва независимо проучване на маркетинговата агенция Pragmatica, поръчано от Starcom България, информира компанията.
46,6% от анкетираните българи обвързват плановете си за Великден с фамилията или семейството, което категорично категоризира празника като семеен.
Към тях можем да добавим и семействата, които ще празнуват в по-тесен домашен кръг, само деца и родители (39,8%) и тези, които ще празнуват с по-възрастните членове на фамилията (5,9%).
От типичните за Великден храни най-консумирани се оказва, че ще са козунакът (96%) и яйцата (94,9%).
Проучването сочи още, че домакинствата ще се снабдят с яйца предимно от супермаркетите (51,5%). Немалка част обаче ще сложат на трапезата си и яйца, които ще са домашно производство (29,5%) или от фермерски базар/био магазини (19,1%).
великден,
Източник: Pragmatica, Starcom
Една от основните теми за Великденските празници е козунакът като 68,2% планират да си го купят. Ръчно омесените козунаци в домашна обстановка ще са чувствително по-малко (30,7%), което не е изненадващо предвид трудоемкото им приготвяне. Само 1,1% категорично няма да консумират от традиционния продукт.
След традиционни храни за празника като козунака, яйцата и агнешкото месо се нареждат шоколадовите зайци и фигурки (40,7%). Това е сравнително нова тенденция за България, която добива все по-голяма популярност и у нас.
„И тази година производителите на готови козунаци ще се радват на добри приходи“, коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България.
Що се отнася до пътуването по време на почивните празнични дни, почти една трета от запитаните посочват, че имат планове да пътуват предимно в рамките на страната. Личният автомобил (81,1%) ще е основното превозно средство, с което ще се придвижват, близо 16% ще изберат да пътуват с влак или автобус и само 4,3% ще пътуват със самолет за празничните дни.
В проучването е включен въпрос за интернет потреблението през различни видове устройства. Тук резултатите показват, че потреблението на интернет през смартфон е сходно с това през лаптоп, 37,7% и 38,9% съответно. Тази тенденция не е изненадваща предвид нуждата от интернет в движение.
----
Starcom е международна медийна агенция, част от семейството на комуникационната група Publicis One. Агенция Pragmatica специализира в областта на маркетинговите изследвания.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?