Започна ремонтът на участъка край Своге, където тежка катастрофа отне живота на 17 души. Досега се изчакваше да приключи разследването на инцидента. Предстои ревизия на цялата отсечка от Мездра до Нови Искър. Ще се правят проби на асфалта по цялото над 80-километрово трасе.
Диана Русинова от Института за пътна безопасност каза пред Bulgaria ON AIR, че от организацията са събрали инженерни данни и измервания. Според нея пътната трагедия край Своге е причинена от верига от пропуски и проблеми в конкретния пътен участък.
"По-сериозният проблем е, че този пътен участък е осеян с такива пропуски, несъвършенства и проблеми", добави тя.
По думите ѝ най-вероятно е имало възможност трагедията да бъде предотвратена, ако са били взети спешни мерки, защото от Института са пратили до институциите анализ за състоянието на пътя и критичния участък.
Проучването включва трасето от Нови Искър до Своге и са открити 120 несъответствия. "Те са комплексни: пътни знаци, маркировка, напукан асфалт", обясни Диана Русинова.
Междувременно продължават споровете по темата дали задължително всички автобуси да бъдат с колани.
„Само човек, който не е преживявал катастрофа, може да има пренебрежително отношение към предпазните колани“, каза пред БНТ Димитър Илиев, автомобилен състезател и експерт по пътна безопасност.
„Имал съм възможността многократно да правя катастрофа по време на състезание и знам, че именно коланът е нещото, което спасява човешки живот. Точно затова стоя твърдо зад позицията, че МПС-тата трябва да бъдат оборудвани с колани, но и пътниците в тях да ги използват както на предните, така и на задните седалки. Що се отнася до автобусите, там нещата са малко по-сложни. Според мен колани трябва да има и те трябва да бъдат използвани от пътниците“, каза той.
„Ролята на коланите е безспорна. Те са особено необходими, включително в автобусите. Всички нови автобуси след 2008 г. са оборудвани с колани. Въпросът е за старите автобуси, от които има доста голям брой в движение у нас“, коментира пред БНТ Петър Захариев, член на УС на Националната асоциация на автомобилните превозвачи.
„Старите автобуси трудно ще се преоборудват поради техническа спецификация. Монтирането на коланите е конструктивна промяна на седалките, за която се изисква сертификат от завода производител. Този сертификат със сигурност няма да бъде издаден, защото в нито една европейска държава такава практика няма“, категоричен е Захариев.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
преди 7 години Истината е, че администрацията просто не функционира и не е в състояние да даде задание като хората. После тия неша рефлектират върху цялото общество. Нанков да си ходи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар