Само преди броени дни „Лидл България“ отбеляза 8 години на българския пазар. Историята на успеха на компанията започва на 25 ноември 2010 г., когато в рамките на този един ден веригата открива първите си 14 магазина в 11 града в страната. Следва безпрецедентен темп на развитие – въпреки че стъпва последна на българския пазар, само за 5 години „Лидл България“ се превръща във втората по оборот и пазарен дял търговска верига в България.
За тези 8 години веригата инвестира над 880 млн. лв., с които разширява търговската си мрежа до вече 91 магазина в 46 града и отваря втори логистичен център до с. Кабиле. Днес компанията се нарежда сред най-големите работодатели, инвеститори и данъкоплатци в страната, като от създаването си работи съгласно силна корпоративна култура и високи морални ценности в подкрепа на българската икономика и стимулиране на местния бизнес. Веригата активно допринася и в посока развитие на местните общности чрез редица социално отговорни инициативи, които помагат на хората в различните региони в страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот.
„С това показваме, че успешният бизнес модел може да бъде устойчив и социално отговорен“, сподели Бисер Инчовски, управител ресор „Централизирани дейности“ на Лидл България.
Едно от характерните предимства на Lidl е предлаганото най-добро съотношение качество-цена, което е сред ключовите причини за постоянно нарастващия брой клиенти на веригата. Затова въпросът „Качество или цена?“ не съществува в Lidl, просто защото клиентът получава и двете. Добавяйки удобните локации, прегледната стокова подредба, добре селектирания асортимент и разнообразието от собствени марки, Лидл България се превръща в онзи модерен дискаунтър, който потребителите предпочитат.
„Осъзнаваме, че колкото по-доволни са нашите клиенти, толкова по-голям е и нашият успех. Затова им дължим най-доброто – максимално добро и любезно обслужване, прясна и качествена стока, чисти и спретнати магазини и бързо и качествено обслужване на каса“ сподели Георги Иванов, управител ресор „Продажби и логистика“ на Лидл България.
Партньор на българските производители
От стъпването си на пазара през 20110 г. Лидл България работи с българските производители и развива дългосрочно и устойчиво партньорство. С 40% от българските компании, с които стартира работа от самото начало, компанията работи и до днес, когато Lidl предлага продуктите на над 170 местни производители. Веригата изгражда дългосрочни партньорски отношения с тях и като такива им предлага много повече: подобряване на качеството на продукцията, ръст на продажбите и производствените обеми, разширяване на бизнеса и модернизиране на производството, повишаване на конкурентоспособността на българския и международните пазари.
Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ - първата продуктова линия с повече от 80 висококачествени продукти само от български производители.
Търговската верига дава реален шанс за устойчиво бизнес развитие на родните производители, като им осигурява и възможност за експорт реализация в мрежата на Lidl от над 10 500 магазина в 30 държави.
Вече са налице десетки успешни български примери на компании, които благодарение на Lidl, успяват да излязат на международни пазари и да реализират само за няколко месеца продажби, които в България реализират за 10 години. Например, в резултат на Балканската седмица през 2017 г. само за една седмица българските доставчици успяха да реализират оборот за над 3 млн. лв. Или пък успешният пример на сурови барчета – освен в България, през тази година продукти на производителя станаха част от постоянни асортимент на Германия, като до края на годината предстои да започнат постоянен износ за Дания и акция в Полша. Първоначалните поръчани количества само за Германия до момента надхвърлят 1 млн. бройки. Всички подобни примери са още едно потвърждение на факта, че при наличие на качествен продукт и отговорен производител, Lidl като партньор може да предложи много възможности за развитие и растеж.
„Чрез партньорството си с Lidl все повече родни производители стават по-конкурентни на международните пазари. До края на 2018 г. 37 български производители ще изнесат 86 продукта в държави, в които Lidl оперира. И за в бъдеще ще продължим да бъдем коректен и надежден партньор на българския производител“, сподели Драгомир Илиев, управител ресор „Стоково снабдяване и маркетинг" на Лидл България.
Lidl отбелязва сериозни инвестиции в България през последните 8 години
Днес компанията се нарежда сред най-големите работодатели, инвеститори и данъкоплатци в страната
12:54 | 06.12.18 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 11 декември
-
Технологичният индекс Nasdaq за първи път премина границата от 20 хил. пункта
-
Служители и ръководство се сблъскват в Bosch заради съкращенията на персонала
-
OMV прекрати договора с "Газпром" за доставка на газ
-
Нидерландия отстъпи за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген
-
"Шел" ще проучва за нефт и природен газ в блок "Хан Тервел" в Черно море
-
Украйна увеличава арсенала от ракети за удари по Русия, гори авиозавод в Таганрог*
-
Колко опасен за биткойна е новият чип на Google за квантови изчисления?
-
Правителството не се разбра със синдикати и работодатели за Бюджет 2025
-
Популярността на дивидентните акции се очаква да се повиши през 2025 г.
-
Той трябваше да спаси Intel. Вместо това изтри 150 млрд. долара от пазарната ѝ капитализация
-
„Еврохолд България“ набра над 130 млн. лв. с предлагането на варанти
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
BlackRock: Световната икономика излиза от познатия цикъл на ръстове и спадове
-
Роснефт: Решението на ОПЕК+ може да превърне САЩ във водещ износител на петрол
-
Падането на Сирия е тежък удар за Путин, САЩ се канят да "заринат" Украйна с оръжия
-
Ръст на заплатите в Германия до десетгодишен връх дава надежда за икономиката
-
Собственикът на два мола в София сключи една от най-големите сделки с търговски площи в ЦИЕ
-
Морските дронове на Украйна автоматично прихващат цели и променят битките в Черно море
-
За американците става все по-трудно да си намерят нова работа
-
Украйна увеличава арсенала от ракети за удари по Русия, гори авиозавод в Таганрог*
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
Коментари
Финанси виж още
-
Технологичният индекс Nasdaq за първи път премина границата от 20 хил. пункта
-
България ще сключи договор с ЕИБ за до 250 млн. евро за съфинансиране на европроектите
-
Германското правителство наема Rothschild като съветник за своя дял в Commerzbank
-
SOFIX отчете 0,56% спад до 844,03 пункта
-
БНБ критикува проектобюджета: Раздути разходи, заплаха за членството в еврозоната*
2 -
S&P 500 се покачва, след като данните за инфлацията оправдаха очакванията*