Най-голямата британска летищна група Manchester Airports Group (MAG) ще обжалва и пред Върховния административен съд (ВАС) избора на концесионер на Летище София, става ясно от съобщение на групата, изпратено до медиите. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбите на четирите компании, чиито оферти бяха пренебрегнати.
„MAG вярва, че офертата е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна“, казва се в съобщението. „Офертата на MAG за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1,5 милиарда евро), която е 2,5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат“, допълва компанията.
През юли за концесионер на летище София беше избран консорциумът „Соф Кънект“, в който влизат фондът Meridiam, операторът на летището в Мюнхен и строителната компания Strabag. Решението на транспортното министерство беше изненадващо, тъй като предложеното от консорциума концесионно възнаграждение от 24,54 млн. лв. беше трето по размер. Техническата оферта обаче получи максимален брой точки.
Впоследствие всички четири пренебрегнати кандидати за концесионери на столичния аеропорт подадоха жалба пред КЗК.
“Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи”, казва Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението "Летищни услуги" на MAG, цитиран в съобщението.
“Вярваме, че Летище София има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България. Едно успешно, разрастващо се и управлявано добре от търговска гледна точка летище ще бъде по-доходоносно и ще генерира повече концесионен доход за българското правителство в дългосрочен план“, допълва той.
„Нашият бизнес план и финансиране са проверени, реални и постижими. Освен това, инвестиция в летище като тази на MAG ще създаде не само първо и трайно впечатление от страната, но и ще се превърне в катализатор за цялостната българска икономика. Уверени сме, че с правилното управление и инвестиции Летище София може да има устойчив растеж, който да позволи България да се съревновава на глобалната сцена за туризма и директните чужди инвестиции”, отбелязва Харисън.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски