Проблемите с автомагистрала „Струма“ се коренят още в нейното започване в периода 2006-2008 г., заяви пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски.
„Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно недобре направена магистрала в онзи период“, изтъква Терзийски. „Поради това се налага да се правят ремонти на ремонтите и да се правят гаранции на тези ремонти“, добавя още председателят на АПИ.
По неговите думи още в понеделник движението по „Струма“ е било възстановено към 18:30 ч. след двудневна „усилена работа“
„Скатът е обрушен изцяло. Замрежен е с нова мрежа. Няма опасност за преминаващите“, посочва Терзийски.
Той добави, че АПИ ще почиства превантивно джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения ще се установява риска от срутване.
„По време на изграждането на тази магистрала през 2006-2008 г. експертите установяват, че има пропуски, свързани както с технологията по преминаването през траншеите, така и по отношение на укрепването на откосите“, заяви Терзийски.
Относно срутището в Искърското дефиле Терзийски заяви, че експертите са категорични – тези процеси не могат да бъдат предвидени.
Според него 3 години е гаранцията на ремонта на отсечката от магистрала "Тракия", който започва днес.
Терзийски посочи, че срутищата се образуват за кратко време заради резките температурни амплитуди и овлажняването на скатовете. По думите му експерти извършват денонощни огледи за рискови процеси.
Председателят на АПИ коментира и бюджета и разходите на агенцията. За 2020 година бюджетът и изразходваните средства са в пъти повече спрямо 2019 г., посочва Терзийски.
Според него толсистемата и в момента генерира приходи, които ще се увеличават. Кризата, която настъпи, промени обема на превозите, специално тежкотоварните намаляха с 30%, изтъква той.
„Оперативните разходи не надвишават 20 млн. лв.“, сподели Терзийски, добавяйки: „Приходите от тол такси и винетки са близо 400 млн. лв.“.
Той посочи, че парите за ремонти на пътищата „невинаги са достатъчни, особено за ремонти на третокласната пътна мрежа“.


Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки