Концернът за потребителски стоки Unilever ще бори кризата на европейския пазар със стратегии от развиващите се пазари. Компанията ще започне агресивно да ухажва потребителите с ниски доходи.
"Бедността се връща обратно в Европа", заяви директорът за Европа на англо-холандската хранителна и козметична корпорация Ян Зийдервелд в интервю за Financial Times Deutschland.
„Aко един испанец харчи средно само по 17 евро на покупка, тогава не можем да му продаваме препарат за половината от бюджета му".
Ето защо третият най-голям концерн за потребителски стоки в света сега ще приложи уроците от азиатския бизнес. „В Индонезия ние продаваме индивидуални опаковки шампоан за 2,6 евроцента и все още правим добри пари и там", споделя Зийдервелд.
"Ние знаем как да го направим, но в Европа в годините преди кризата се отучихме". В Испания компанията е започнала да продава малки пакети прах за пране за около 5 пранета.
Конкурентът на Henkel Unilever произвежда известни марки като Knorr, Lagnese, сапуните Dove, сладоледите Magnum и дезодорантите Rexona.
Досега компаниите за потребителски стоки се опитваха да постигнат растеж в развитите западни пазари чрез по-скъпи органични продукти или премийни марки, за да се открояват от евтините марки на евтините магазини.
Новата стратегия на Unilever засега работи. След като продажбите на концерна в региона по-рано бяха в застой или дори намаляваха, през 2011 г. отново е регистрирано слабо увеличение от 0,7%. През миналата година в Западна Европа с общо 12,3 млрд. евро е била регистрирана повече от една четвърт от продажбите на концерна, а с марж от 17% това е най-печелившият регион за Unilever.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 13 години Лъжат, че се "борят за джоба". Борят се, как да се намъкнат и да цицат от този джоб.За Вашия джоб /тоест, да ви остават повече пари/ се борят такива като мен но, такива като вас го подминават.И вие, колеги, сте ми едни "инвестори"... смях в залата. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Всъщност, предлагат да "се борят за джоба", като му предлагат...по-скъпи и неизгодни варианти.ХвалА на таквизи "икономисти"! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар