За да се опълчи на жестоката конкуренция с евтини превозвачи като Ryanair, или нови конкуренти като Emirates, Lufthansa си предписа сериозна „диета“, в жертва на която паднаха 3500 работни места в целия свят. Със жестоките орязвания на разходите котираният на Dax концерн иска да увеличи оперативния си резултат до 2015 г. до 2,3 млрд. евро.
Lufthansa не е сама в опитите си да намали своите разходи – подобни планове обявиха и големият европейски конкурент Air France-KLM и опериращият под шапката на Airline-Holding IAG British Airways-Iberia – и двата концерна започнаха стабилен саниращ курс.
Облекчение през тази година Lufthansa очаква и при разходите за гориво. Сметката за керосин трябва да бъде понижена до 7 млрд. евро, потвърди по-ранната си прогноза компанията. През миналата година за това перо бяха похарчени с 400 млн. евро повече. Причина за особена радост обаче няма – само в периода между 2009 г. и 2012 г. разходите за керосин са се удвоили.
По отношение на модернизацията на своята флотилия компанията има амбициозни цели. До края на годината Lufthansa ще поръча доста машини. "През второто полугодие ще направим голяма поръчка“, обяви Мене. В момента концернът преговарял и с Boeing, и с Airbus.
Според по-ранни изявления бордът планира покупката на 50 нови джетове за дълги разстояния, като е възможна покупката на новия Airbus A350 и моделите на Boeing 777 и 787 Dreamliner. Многобройните аварии на престижния Dreamliner не са обезпокоили Lufthansa, казва Мене. „Много нови самолети, като 747-400, в началото страдаха от детски болести“. Въпреки това по-късно тези джетове са доказали сигурността си. Засега обаче Lufthansa не е поръчвала Dreamliner, допълва финансовият директор.
Преди няколко месеца Надзорният съвет на Lufthansa одобри закупуването на 108 самолета на стойност 12 млрд. долара. Новини за засилено партньорство с Turkish Airlines няма на този етап: "Ние говорим един с друг, но в близко бъдеще няма с какво ново да се похвалим". Turkish Airlinesм, както и Lufthansa, е член на Star Alliance.
От есента на миналата година двете авиокомпании сондират възможността за по-тясно сътрудничество. До каква степен може да стигне то, не е ясно. На мениджърските етажи на Lufthansa се фаворизирал моделът на един джойнт-венчър по някои маршрути, при което приходите и разходите следва да бъдат поделяни. Подобни споразумения германците вече имат с United за полети над Атлантика, както и с All Nippon за полети до Япония.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?