Икономически неактивните мигранти от държави от Европейския съюз (ЕС) в други държави от общността не надхвърлят 1% от общото население на съюза. Това се посочва в публикуван днес доклад на Европейската козисия (ЕК), съобщават от представителството на ЕК в София.
Изключения са регистрирани единствено в Белгия, Кипър, Ирландия и Люксембург, където икономически неактивните мигранти от други държави от ЕС са съответно 3%, 4,1%, 3% и 13,9% от населението на страните, сочат данните на комисията.
Около две трети от икономически неактивните мигранти в ЕС са пенсионери, студенти и ученици и членове на домакинствата, заети с различни домашни задачи, като например помощ при отглеждането на деца. Лицата, които не могат да работят заради постоянна неработоспособност, са малка група – около 3% от мигрантите.
Близо 80 на сто от икономически неактивните мигранти от ЕС живеят в икономически активни домакинства, заключават още от Еврокомисията. Около две трети от тях преди са работили в държавата, в която живеят в момента, а повечето се местят в търсенето на нова работа.
Нивото на безработица сред местните и мигрантите средно за ЕС е било приблизително еднакво през 2011 г., откогато са последните данни – съответно 10% и 10,6%, като варира в отделните държави. В най-тежко засегнатите от кризата южноевропейски страни обаче безработицата сред мигрантите е осезаемо по-висока, показват данните.
Повечето от мигрантите освен това са намерили първата си работа именно в друга държава от ЕС и никога преди това не са работили в родните си страни. Тенденцията се откроява най-вече в Гърция, Ирландия, Италия, Португалия, Великобритания, Испания, Белгия, Дания и Франция. Голяма част от неактивните пенсионери също никога не са работили в родните си страни, особено в Кипър, Португалия и Испания, където делът им варира в интервала 60-70% от общия брой на пенсионерите-мигранти.
По-голямата част от икономически неактивните мигранти от ЕС е концентрирана в старите държави-членки (приблизително 98%), което отразява и тенденциите при вътрешната миграция в общността.
През последните години вътрешната миграция в границите на ЕС се е увеличила, като в периода 2003-2012 г. делът на мигрантите от общността на 15 и повече години е нараснал от 1,3% до 2,7% от от общия брой на населението на съюза. Отчита се и ръст на икономически неактивните мигранти за същия период, но значително по-бавен – от 0,7% до 1%.
Данните на ЕК сочат, че като цяло заетостта сред мигрантите е по-висока в сравнение със заетостта на гражданите на съответната приемаща държава, въпреки че като цяло за ЕС нивата на безработица сред мигрантските общности са по-високи. От Еврокомисията обясняват тази тенденция с възрастта на мигрантите – обикновено те са по-млади в сравнение с възрастта на работната сила на приемащата държава.
Според Брюксел има много малки основания да се смята, че мигрантите отиват в конкретна държава заради социалната й система. Според доклада причините за имиграцията са свързани с възможностите за намиране наработа и със семейството.
Имигрантите не са по-интензивни ползватели на социалните системи в сравнение с местните лица, а освен това внасят повече данъци, отколкото получават под формата на социални услуги. Обикновено мигрантите ползват специфични социални услуги, които са свързани точно с техния статут в приемащите държави. Разходите за здравеопазване за неактивните мигранти пък се изчисляват на средно 0,2% от общите разходи за здравеопазване на страните от ЕС и на 0,01% от брутния вътрешен продукт (БВП).


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт