Печалбата на Lufthansa от нейното подразделение за пътнически превози – най-големият бизнес на германския авиопревозвач, е нараснала по-бавно от прогнозираното през третото тримесечие. Съкращаването на разходите само частично е компенсирало въздействието на по-слабите йена и рупия, които стимулираха конкурентите от Азия, пише Ройтерс.
Печалбата на звеното за пътнически превози, което генерира 78% от постъпленията на компанията през миналата година, нарасна с 3,5% до 561 млн. евро през трите месеца до края на септември. Година по-рано дружество отчете ръст от 15,4 на сто.
Най-голямата европейска авиокомпания също така предупреди, че очаква печалбата от карго подразделението ѝ за 2013 г. да достигне "висок двуцифрен" в милиони размер. Предходната прогноза бе за трицифрена печалба.
През миналата седмица Lufthansa отчете 27-процентов спад на оперативната печалба за деветмесечието до около 660 млн. евро. Спадът бе стимулиран от валутните изменения.
Други европейски авиокомпании, като Ryanair и Finnair, наскоро също коригираха очакванията си за печалбата, позовавайки се на по-слабото търсене и влиянието на променливите валутни курсове.
Air France, която също публикува резултатите си в четвъртък, отчете 29% скок на оперативната печалба за третото тримесечие въпреки запазването на равнището на приходите.
Непосредствено след публикуването на финансовия отчет листнатите на борсата във Франкфурт акции на Lufthansa поевтиняват с 1,62% до 14,45 евро за брой.
Повече за Lufthansa може да научите от материала на Bloomberg!


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате