Германският железопътен концерн Deutsche Bahn оценява загубите от последната стачка на машинистите на над 100 млн. евро. Това съобщи председателят на управителния съвет на компанията Рюдигер Грубе в интервю за Bild am Sonntag.
„Резултатът от стачката е горчив не само за пътниците, но и за компанията. Преките щети са за над 100 млн. евро”, казва Грубе и добавя: „А за вредите за имиджа и загубата на доверие към Deutsche Bahn въобще не става и дума“.
„Сега обаче трябва възможно най-бързо да седнем на масата на преговори и да намерим решение”, отбелязва още Грубе. „Профсъюзът трябва да разбере своята отговорност и да бъде готов за компромиси. Топката сега е в полето на GDL (профсъюзната организация, б. ред.), Deutsche Bahn по всяко време е готова на преговори”, казва още той.
Иначе и след края на стачката на влаковите машинисти пътниците на държавната германска жп компания все още трябва да се примиряват с отмяната на някои влакове и закъснения. В неделя се очаква само 60% от обичайните влакове на дълги разстояния и по основните маршрути да се движат. Особено в неделя следобед се очакват препълнени влакове заради завръщащите се след уикенда пътници, предава DPA.
Клиентите сега се нуждаят от повече време, за да планират пътуванията си, заяви говорител на компания. В Северна Германия няколко палежа на железопътни инсталации са представлявали допълнителни проблеми за компанията.
Превключването от импровизирания към нормалния план на движение протича според плановете, отчита превозвачът. Все още често влакове и персонал, особено тези за дългите отсечки, не са там, където има нужда от тях.
Особено сериозни проблеми има в Северна Германия. В Бремен, Хамбург, Долна Саксония и Шлезвиг-Холщайн в неделя в сила остава резервният график на движение (който е валиден при стачни действия). В резултат се движат само половината композиции.
Засега не са насрочени дати за нови преговори между концерна и GDL. Директорът на синдиката Клаус Уелски заявява, че сега няма да се дискутират стачките, тъй като се очакват преговори. Същевременно Грубе призовава съюзът на машинистите да направи отстъпки. „Те трябва да са наясно със своята отговорност и да са готови за компромис. Всеки ден е от значение“, добавя той.
Иначе синдикатът GDL преустанови стачката си в събота в 18 часа предсрочно – след като протестите блокираха пътническите влакове за 64 часа, а транспортните – за 75 часа. Това бе шестият протест в започналия спор за възнагражденията и продължителността на работната седмица. Първоначално машинистите планираха да стачкуват до ранните часове в понеделник, но след това решиха да приключат протеста по-рано.
Както е известно, GDL настоява заплатите на машинистите да бъдат увеличени с 5%, а работната седмица да бъде намалена с два часа. По-проблемно е искането на синдиката да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентния по-голям синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG).
Deutsche Bahn вече заяви, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.
В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
Това е най-дългата стачка в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. Последната стачка беше на 18 и 19 октомври.
Вижте снимки в галерията на Investor.bg!


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
преди 11 години какво му е лошото на социализма?аз само хубаво виждам в социализма, жалко че го няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Социализмът в ЕС напредва.Пак ще правим предох - от планово-пазарна икономика към планово пазарна икономика (повече планова и по-малко пазарна).Не ми се вярва в близките 20-30 години да преминем изцяло към планова икономика, но... който не помни историята е обречен да я повтори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар