Най-голямата германска авиокомпания Deutsche Lufthansa AG заяви в четвъртък, че въпреки очакваните по-ниски приходи от място оперативната печалба ще получа тласък тази година заради по-ниските разходи за гориво и програмата за намаляване на разходите, пише Тhe Wall Street Journal.
В резултат на това Lufthansa обяви, че сега очаква коригирана печалба преди лихви и данъци в размер на над 1,5 милиарда евро (1,58 млрд. долара) през 2015 г. По-рано авиокомпанията очакваше оперативна печалба за тази година "доста над" равнището от 2014 г., което бе в размер на около 1 млрд. евро.
"Потвърждаваме, че очакваме по-добри оперативни резултати и представяме сега нашите очаквания, за да отразим това", заяви главният финансов директор Симоне Мене.
Натискът от очакваните по-ниски приходи на седалка на пътническите авиолинии на групата няма да е толкова висок, че да неутрализира по-ниските разходи за гориво и напълно постигнатите цели на програмата за съкращаване на разходите. Очаква се бюджетната авиокомпания Germanwings също да постигне добри резултати през тази година.
Германският концерн очаква разходите за гориво след хеджирането да спаднат с 12% през тази година до около 6 млрд. евро. Към момента компанията е хеджирала около 78% от тези разходи за тази година и 50% за 2016 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Карстен Шпор, който пое управлението на компанията преди десет месеца, настройва около 120 000 служители на компанията към по-трудни времена. „Ние трябва да станем по-бързи и по-малки“, заяви той при представянето на резултатите.
За 2014 г. оперативната печалба на поделението Lufthansa Passage, което обхваща бизнеса на традиционната авиокомпания и на евтиния превозвач Germanwings, спада с 11% до 252 млн. евро въпреки по-ниските разходи за керосин. Със 17 млрд. евро оборот поделението отговаря за над половината от приходите на концерна.
Още преди три седмици компанията обяви, че няма да плаща дивидент за 2014 г. на акционерите си. Причината за решението са лошите резултати. Отчасти поради грешки в изчисленията при хеджиранетто на разходите за керосин според германския счетоводен стандарт (HGB) компанията отчете нетна загуба от 732 милиона евро. Стачките на пилотите и на наземния персонал са натоварили резултата с около 232 млн. евро. Като цяло обаче оперативната печалба скача с 255 млн. евро спрямо 2013 г. до 954 млн. евро.
През миналата година Lufthansa е инвестирала 2,8 млрд. евро в обновяване на флотилията си. За тази година са предвидени вложения за 2,9 млрд. евро, а за 2016 и 2017 г. сумата трябва да е 2,5 млрд. евро.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично