Европейските акции бяха поставени под натиск в първия търговски ден от новата седмица. Инвеститорите не пренебрегнаха опасенията спрямо пазарите на суровини и продължаващите разпродажби на китайските фондови пазари, отбелязва CNBC.
Широкият индекс Stoxx 600 записа спад от 0,33% до 340,23 пункта. Лондонският индекс FTSE 100 изтри 0,69% от стойността си до 5 871,83 пункта. В Германия DAX 30 се понижи с 0,25% до 9 825,07 пункта. Френският бенчмарк САС 40 днес е надолу с 0,49% до 4 312,74 пункта. Водещият испански индекс IBEX 35 се смъкна с 0,26% до 8 886,10 пункта.
Същевременно руските активи поевтиняха рязко в първия търговски ден след новогодишните празници в страната. Водещият индекс MICEX се потопи с 3,8 на сто. Китайските акции продължават да губят от стойността си след тежкото начало на годината.
Разпродажбите в Китай поставиха под натиск цените на суровините. Медта, както и другите метали, и петролът сорт Брент, търгуван в Европа, поевтиняха остро. Фючърсите върху „черното злато“ поевтиняха с 5% в края на търговията в Лондон до 31,77 долара, докато американският лек суров петрол се срина до ново 12-годишно дъно при цена от около 31,61 долара.
Разпродажбите при суровините се пренесоха върху акциите на добивните и енергийните компании.
Цената на книжата на Glencore се потопи с 5%, като и на тези на BHP Billiton и Rio Tinto спадна рязко.
Редица петролни и газови компании записаха понижения за цените на акциите си, като Seadrill отчете 6,5% спад, а Statoil и Tullow Oil свиха пазарните си капитализации с по 2,5%.
Shire ще придобие конкурента си Baxalta за 32,2 млрд. долара, а след новините акциите на придобиващата компания поевтиняха с над 8 на сто.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер се извини за миналогодишния скандал с въглеродните емисии по време на първото си посещение като шеф на германския автомобилен производител в САЩ. От там той обяви повече инвестиции в САЩ и създаване на повече работни места. След новините акциите на Volkswagen поскъпнаха с 1,7%.
И други автопроизводители получиха тласък, като акциите на Porsche финишираха с ръст от 2,3 на сто, а тези на Renault – с над процент.
Пазарната капитализация на Air France-KLM нарасна с 1% въпреки новините, че през декември броят на превозените пътници е намалял с 1,1% на годишна база. Френският вестник Les Echos писа, че авиокомпанията ще представи нов план за своя растеж.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 9 години импе,от инвеститорите вече нищо не зависи. иманекои кукловоди, максимум 20 на брой, които между хиперинфлациата и войната - избраха войната.целта е фед и американците, целите у бело, със стабелни пари, да изкупат световните активи след разрухата на войната. и никой ПОВТАРЯМ НИКОЙ, не може да спре това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар