Национализацията вече не е тема табу в Европа. Напротив, започва да става практика. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria финансистът Емил Хърсев.
Поводът да направим този извод е последният манифест на лейбъристите във Великобритания, които поставят въпроса за ренационализацията, като един от централните икономически проблеми в предизборната си платформа, добави той. Там вече съвсем ясно се говори за една пакетна ренационализация, като начин за подобряване на икономиката.
„Интересно е, че във Великобритания има един доста сериозен консенсус по въпроса между двете основни политически партии. Защото да не забравяме, че и консервативни правителства, като това на Камерън, направиха едни от основните сделки за ренационализация, като например тази за националната железопътна мрежа“, допълни гостът.
„Подобни мерки се взеха в много страни, като последният случай е в Италия. Това, за което не трябва да си затваряме очите, е, че когато основни велики сили, държави членки на Г7, решат да спасяват определен сектор, те просто загърбват и задраскват европейско законодателство, за което всяка една друга европейска периферна държава би получила многомилиардни санкции“, обобщи финансистът.
„Със сигурност ще се наложи на доста места държавите в Европа да се върнат обратно, поне в сектори, където това ще се окаже в скоро време неизбежно. Такива са комуналните услуги, инфраструктурните мрежи. Защото е очевидно, че пазарът не се справя там. Имаме класическа ситуация на пазарен провал“, категоричен бе Хърсев.
Целя разговор може да видите тук.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 8 години Глупости на търкалета, пак ни подготвят... Не сме 1917 г :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар