Преговарящите от Европейския съюз са се договорили да реформират програмата за търговия с емисии в региона, одобрявайки план за увеличаване на цените на въглерода и коригиране на пазара на емисии, за да се постигнат по-амбициозни климатични цели през следващото десетилетие.
Предварителната сделка, постигната в четвъртък между страните на ЕС и Европейския парламент, е в резултат на преговори, продължили над две години, за съдбата на Системата за търговия с емисии след 2020 г. Предизвикателството бе да се намери икономически и екологичен компромис между 28-те страни членки, които имат различни енергийни източници, коментира Bloomberg.
Споразумението бе постигнато малко преди годишната климатична среща на ООН, където ЕС се опитва да наложи по-агресивни начини за борба със замърсяването. Представители на над 190 страни се събраха в Бон на 6 ноември за двуседмични разговори по прилагането на Парижкото споразумение за климата.
Част от преговорите в ЕС включваха помощ в рамките на фонд за модернизиране на енергетиката за по-бедните страни членки, като някои законодатели искаха да ограничат финансирането само до определени съоръжения, които реално нямаше да включват въглищни електроцентрали. Преговарящите са се договорили, че фондът няма да подкрепа въглищни съоръжения с изключение на проекти в най-бедните страни членки, които инвестират в централно отопление, казват двама източници на Bloomberg.
Реформата ще засили инструмент за облекчаване на пазарното презасищение, което намали цената на разрешителните за търговия с емисии с почти 70% през последните девет години. Броят на разрешителните в рамките на т.нар. Резерв за стабилност на пазара ще се удвоят в рамките на петгодишен период, започващ от 2019 г.
Сделката трябва да бъде одобрена от постоянните представители на страните членки. Ако получи зелена светлина, тя ще трябва да бъде одобрена от Европейския парламент и министрите на страните членки, за да влезе в сила.
Споразумението предвижда още увеличаване на броя разрешителни за индустрията безплатно със 150 млн., въвеждането на по-стриктни емисионни критерии за проекти, възлизащи на над 12,5 млн. евро, които се осъществяват от съоръжения с безплатни разрешителни и др.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат