България е на трето място в Европейския съюз по възраст на авиофлотилията си, сочат нови данни на Евростат. Над половината от българските самолети, или общо 28, са на поне 20 години към 2015 г., се вижда от публикуваната днес информация.
Най-много стари самолети има в Хърватска – 61%, следвана от Швеция с 60%, а с Литва си разделяме третото място с 55%. Повече от половината от флотилията на Словакия и Кипър също е на над 20 години.
Самолетите на възраст над две десетилетия формират над една трета в Естония (43%), Румъния (39%) и Дания (37%).
На другия край на класацията, с по-малко от 10% от флотилията над 20 години, са Финландия (2%), Люксембург (6%) и Ирландия (7%).

В същото време значителен дял от “младата“ флотилия (самолети под 5 години) има в Унгария (44%), Малта (42%) и Люксембург (31%). За разлика от тях операторите в Хърватска и Кипър нямат нови самолети, а в Литва делът е само 4%, в Швеция – 6%, в Румъния 7%, а в България – 10%, или общо пет самолета на възраст под пет години.
Операторите на търговския въздушен транспорт в Европейския съюз имат общо над 6500 самолета, използвани за пътници или товар, през 2015 г.
Една пета от всички самолети в ЕС са на под пет години, а общо 17% са на над 20 години. Почти една трета (30%) от самолетите са между 5 и 9 години, 17% са между 10 и 14 години и 15% между 15 и 19 години.
През 2015 г. Обединеното кралство е бил водещият оператор на въздушен транспорт в ЕС, управлявайки над 1250 самолета. С други думи базираните там оператори притежават един на всеки пет самолета в ЕС. Топ пет по брой на самолетите се допълва от Германия (17%, или 1100 самолета), Франция (9%, или 565 самолета), Испания (7%, или 485 самолета) и Ирландия (около 480 самолета).



Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 7 години Не е важно на колко години са самолетите, а дали са технически изправни. При добра поддръжка един самолет може да лети над 40 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност мога да ви дам торба с жокерчета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар