Европейската комисия (ЕК) започва задълбочена проверка на заема, отпуснат от правителството на Италия, за авиокомпанията Alitalia, става ясно от съобщение на сайта на Комисията. Заемът е в размер на 900 млн. евро и Брюксел ще провери дали това не представлява недопустима държавна помощ.
От години Alitalia, която е собственост на консорциума Compagnia Aerea Italiana - CAI (51%) и Etihad Airways (49%), изпитва финансови затруднения.
През април 2017 година служителите в компанията отхвърлиха плана за възстановяване, който предвижда орязване на разходите и в резултат акционерите отказаха да отпускат допълнителна финансова подкрепа. Така авиокомпанията се изправи пред фалит през май 2017 година.
В този момент на финансов колапс италианското правителство отпусна мостово финансиране за Alitalia в размер на 600 млн. евро. През октомври бяха отпуснати още 300 млн. евро. Започнаха и процедури по намиране на купувач на активи на компанията.
През януари 2018 година Рим е анонсирал ЕК за отпуснатата спасителна помощ за авиокомпанията. Първият преглед показва, че Брюксел е склонен да определи отпуснатите средства като неправомерна държавна помощ. Затова и стартира задълбочената проверка, която да покаже дали действително това е така или заемът удовлетворява правилата на общността в тази област.
Притесненията на Брюксел са свързани основно със срока за погасяване на заема – парите бяха отпуснати през май 2017 година и трябва да бъдат възстановени през декември 2018 година. Според правилата обаче заемите трябва да бъдат отпускани за максимално 6 месеца. Другото нещо, което ЕК ще провери, е дали заемът е използван само за най-необходимото.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025