Размерите на шоколадовите барчета, рулата от тоалетна хартия и кутиите със зърнени закуски, пуснати в продажба във Великобритания, намаляват, но това е било голям проблем още преди страната да гласува за напускане на Европейския съюз, съобщиха статистици, цитирани от Ройтерс.
Между септември 2015 г. и юни 2017 г. около 206 продукта, използвани за изчисляване на британската инфлация, са свили размерите си, а само 79% са ги увеличили, сочат данни на британската Национална статистическа служба.
Според някои британци причината е в намаляването на стойността на паунда и повишаването на разходите за внос след референдума от 2016 г. за Brexit. Намаляването на размерите на продуктите стана особено видимо, когато Toblerone се раздели с няколко от триъгълните си шоколадови блокчета през ноември 2016 г.
Но според статистическата служба няма данни Brexit да е виновен за по-малките размери на някои продукти. „Не откриваме тенденция в честотата на промяната на размерите през този период, включващ референдума за напускане на ЕС“, заключава статистическата служба, като потвърждава изводите от по-ранно изследване по същата тема.
Производителите на Toblerone винаги са отричали, че Brexit е причината за промяната и шоколадът се върна към традиционната си форма миналия юли.
Размерите на хранителните продукти се променят най-често, особено на зърнените храни, месото и шоколадовите изделия, но рулата от тоалетна хартия, бебешките пелени, платовете и препаратите за почистване също са засегнати.
Търговците на дребно рядко съобразяват цените веднага след промяната на размера на продукта, така че смаляването на някои от продуктите се е добавило към инфлацията във Великобритания, която достигна петгодишен връх от 3,1% през ноември 2017 г.
Но Британската статистическа служба съобщи, че последиците са незначителни, тъй като само 1% до 2,1% от използваните продукти за изчисляване на инфлацията са свили размерите си, а между 0,3% и 0,7% са станали по-големи.
Години наред британските производители са подложени на натиск от здравните власти да намалят калориите и захарта в продуктите си.
Производителите на шоколадови изделия се съгласиха през 2014 г. да намалят размера на шоколадовите барчета, така че да не съдържат повече от 250 калории. Нов данък „захар“, въведен миналата година, накара Coca-Cola и други производители на газирани напитки да продават в по-малки бутилки.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа