Британските компании се обръщат към по-евтина чуждестранна работна ръка, за да попълват митническите им документи след Brexit, създавайки работни места в страни като Румъния и Индия заради недостига на обучени служители във Великобритания, предава Bloomberg.
В очакване на ръст на търсенето на услугите й Xpediator, която обработва притока на товари за международни компании, наема служители в Румъния. Дейв Гладън, маркетинг мениджър на компанията, казва, че страната има голяма експертиза в митническите правила на ЕС, защото се присъедини към съюза едва през 2007 г.
„Това ни позволява да получим голяма експертиза и, разбира се, имаме по-ниски разходи. Заплатите на служителите, обработващи митнически документи във Великобритания, нарастват безумно“, казва Гладън.
Логистичната индустрия във Великобритания трябва да открие креативни начини да бъде готова за вълната от бюрокрация, която ще я връхлети на 1 януари, когато търговията между Великобритания и най-големия й търговски партньор ще бъде подложена на нови правила, дори двете страни да постигнат споразумение за свободна търговия.
Стотици милиони допълнителни митнически декларации ще се изискват за стоки, преминаващи границата всяка година, с предполагаеми разходи от 13 млрд. паунда (17 млрд. долара).
Metro Shipping, която придвижва стоките на някои от най-големите търговци на дребно и автомобилни компании, е наела допълнително 17 служители в Ченай, Индия, през последните седмици конкретно за обработка на документи, свързани с Brexit. Компанията, базирана в Бирмингам, Англия, очаква да обработва допълнително 120 хил. митнически декларации годишно.
„Няма достатъчно квалифицирани служители тук, за да поемат този обем от работа“, казва Грант Лидел, директор бизнес развитие в Metro, която спря да поема нови клиенти за Brexit през август, защото запълнила капацитета си.
„Ние наистина впрегнахме всичките си ресурси“, отбелязва Лидел и допълва, че може да наеме шест или седем служители в Индия на цената на един служител във Великобритания.
За правителството недостигът на митнически служители е една от най-големите заплахи, които може да нарушат търговията с ЕС след края на преходния период за Brexit. Ако компаниите нямат правилните документи, стоките може да бъдат задържани на границата и да създадат хаос с трафика. В крайна сметка компаниите може да решат изобщо да не търгуват с ЕС, ако не могат да подадат съответните документи.
Държавните ръководители опитват да смекчават проблема, като предлагат грантове за компании да обучават митнически служители, макар и с ограничен успех. От наличните 84 млн. паунда под една трета са разплатени към 16 октомври, сочат данни на Националната одиторска служба.
Лобистката група Road Haulage Association счита, че Великобритания се нуждае от допълнителни 50 хил. митнически служители, за да поемат обема от работа, породен от Brexit. Правителството отказва да обяви колко са обучените служители.


До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Една от най-известните медии в света: Намаля ентусиазма от приемането на еврото в България
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Експерти: Няма да е приятно да видим наполовина банковите си сметки
Надежда Йорданова: Най-добре е изборите да бъдат проведени през март
"Билд": Скоро ще пристигнат нови милиарди евромонети от България
Вежди Рашидов: Аз ще защитавам Борисов