Британската компания за производство на минерални масла и енергия BP вече ще произвежда авиационно гориво с малки количества остатъчна мазнина за готвене в Емсланд (историко-географски регион, територия на река Емс в западна Долна Саксония и в северозападна Северен Рейн-Вестфалия - бел. ред.). Биосуровините идват например от столове или ресторанти. Говорител обяснява, че това са използвани и остатъчни мазнини и масла, например от фритюрници, остатъци от готвене и отпадъци от биомаса. По-късно в понеделник BP ще обяви началото на производството в рафинерията в Линген. Според компанията това е първият по рода си завод в Германия, който може да произвежда индустриално използваеми количества.
Използваните мазнини и масла са предимно от растителен произход, а малка част - от животински. Те се комбинират до допустимото съотношение от 5% с въглеводородите от суровия нефт за нормален керосин. По време на последващото изгаряне емисиите на CO2 от биокеросина са подобни на тези от изцяло изкопаемото авиационно гориво, но тъй като мастните компоненти вече са били в материалния цикъл преди това, се твърди, че общият климатичен баланс е по-добър.
За разлика от отглеждането на енергийни култури като рапица или соя за производство на биогорива, тук липсва проблемът с конкуренцията на почвата с хранителните продукти, казва представител на BP. „Това не е проблем, защото използваните мазнини и масла за готвене вече са в обращение". Сертифицираните доставчици на биологични суровини обаче ще трябва да докажат, че в тях няма палмово масло.
Според говорителя вече има клиенти за биокеросина, но BP все още не дава подробности. Членът на борда на директорите за Европа и ръководител на рафинерията Арно Апел обясни, че авиокомпаниите могат да използват авиационното гориво със съдържание на мазнини „незабавно, без техническо преобразуване". Британската компания се стреми да постигне глобален пазарен дял от една пета.
Едва през октомври тогавашният германски министър на околната среда Свеня Шулце откри в западната част на Долна Саксония още един завод за постигане на по-добър екологичен баланс в авиационната индустрия. Проектът на организацията с нестопанска цел за опазване на климата Atmosfair във Верлте обаче се занимава с производството на синтетичен керосин, за който се предполага, че в крайна сметка е напълно климатично неутрален. При този процес въглеродът, получен от CO2 във въздуха или от отпадъците, и водородът, получен от водата, отделена при зеленото електричество, реагират, за да се получи "изкуствено" гориво.
Производствените количества обаче са все още сравнително малки. Lufthansa е първият клиент, а зареждането ще става от летището в Хамбург. Големите петролни и газови компании искат да превърнат алтернативните горива и навлизането във водородна икономика в нов стълб за бизнеса си.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
преди 3 години Е нали преди ел автомобилите ,бяхме на биодизел , какво е толкова новото Само дето това което се сипва по фритюрниците стана много скъпо отговор Сигнализирай за неуместен коментар