Германският парламент упълномощи федералния мрежови регулатор да определи рамка за внедряване на електрическите превозни средства към електроразпределителната мрежа, с което елкетромобилите ще играят роля на батерии за балансиране на търсенето, съобщава Euractiv.
По-бързото навлизане на електромобилите, задължителното внедряване на термопомпи, подкрепата на ангажираните с тези теми потребители, решението на Върховния съд на ЕС и изискванията, произтичащи от климатичния пакет на ЕС „Адаптиране към 55“, наложиха преразглеждане на закона за електрическата мрежа на Германия за интегриране на дистанционно управлявани уреди, изтъква парламентарната енергийна комисия на страната.
„Започваме интегрирането на електрически автомобили към електроразпределителната мрежа. Електромобилите най-накрая могат да бъдат оптимално интегрирани към мрежа“, посочва Ингрид Нестле, говорител на партията на Зелените по въпросите за опазването на климата и енергията. „Дали една електрическа кола се зарежда половин час по-рано или по-късно през нощта, няма значение за водача сутрин. Това може да бъде голямо предимство за стабилността на електроразпределителната мрежа“, добавя тя.
Използването на електромобили като дистанционни батерии е дългогодишна мечта на общността на германските компании за комунални услуги. Технологията обикновено е известна като „превозно средство към мрежата“ (vehicle-to-grid) и позволява на батериите, вградени в електромобилите, да се използват при пиково търсене на електроенергия.
Германия планира да разполага с 15 млн. електрически коли по пътищата до 2030 г., докато ЕС иска да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2035 г.
Преразглеждането на закона за енергийната индустрия е преди всичко овластяване на федералния мрежови регулатор, ръководен от Клаус Мюлер, който трябва да определи рамката за управление на мрежата.
Финансиране
Междувременно германското правителство започна да предоставя допълнително финансиране за нови изследвания относно преминаването от конвенционални към електрически коли и тяхното интегриране към електрическата мрежа.
„За да гарантираме, че това двупосочно зареждане ще стане реалност възможно най-бързо, ние предоставяме целенасочена подкрепа за изследвания и разработки в тази област“, обясни Микаел Келнер, държавен секретар в министерството на икономиката и климатичните действия. „Нашата цел е Германия да стане водещ пазар и водещ доставчик за електрическа мобилност и интегрирането ѝ към електрическата мрежа“, добавя той.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
преди 3 години Вие тук ще продължавате да го ду-хате, та платноходки ще ви трябват верно :) Рашки ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да чекаме ахтонобили-платноходки? Има вятър - върви. Няма вятър - не върви. Така и не разбраха, че електромобилите водят към задънена улица. Неслучайно преди 100 години повечето таксита в Ню Йорк са били електрокари. Защо изчезнаха е задача с понижена трудност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години каква рамка , остъклена ли ...? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Германия готви рамка за интегрирането на електромобилите към електрическата мрежа. Пурко, ток нЕма! Трябва електропреносната мрежа да се адаптира към електромобилите. Даже цялата енергетика. Но нищо, пропаганда да става. Нефалшиви новини. Бoклучиви направо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар