Американската кафе верига Starbucks отчете ръст на печалбата от 19% за първите три месеца на 2012 г. Бизнесът в Китай и Америка върви добре, но в Европа концернът отчита загуби, предаде Ройтерс.
Печалбата достига 309,9 млн. долара, или 40 цента на акция. Преди година печалбата бе в размер на 261,6 млн. долара, или 34 цента на акция. Нетните приходи се покачват с 15% до 3,2 млрд. долара. Резултатите са малко над очакванията на анализаторите.
В Европа обаче за второто тримесечие на фискалната година Starbucks отчита оперативна загуба в размер на 5,5 млн. долара. Влошеният бизнес климат се отразява пряко на продажбите. Освен това засилената маркетингова активност сви допълнително маржа на печалбата.
"Ние сме развълнувани от инвестициите, които правим в Европа, за да опресним нашите магазини и да подобрим преживяването за клиентите ни, но сме зависими от общата икономическа ситуация", каза главният финансов директор Трой Алстед. „В момента в Европа има слаба потребителска среда и това се отразява на нашия бизнес.“
Като цяло обаче бизнесът с филиали отчита ръст на приходите от 7%. За седмо поредно тримесечие продажбите в Китай нарастват с повече от 20% и по този начин заличават спада в Европа. „Все още виждаме потенциал за голям ръст в Китай“, твърди Алстед. „Забавянето, за което говорят други, не се усеща при нас.“
През миналата седмица McDonald's обяви, че приходите от продажби на десерти и сандвичи в Китай спадат. Причина за това било забавянето на икономическия ръст.
Starbucks коригира и очакванията си за текущата година в положителна посока и сега очаква печалбата да е между 1,81 и 1,84 долара за акция и ръст в ниския двуцифрен сегмент. Анкетирани от Thomson Reuters анализатори обаче очакваха корекция в размер на до 1,86 долара за акция. Досега прогнозата на Starbucks беше за печалба между 1,78 и 1,82 долара за акция.
Компанията от Сиатъл се преобразява от оператор на кафенета в по-многообразен концерн. Освен плановете за експанзия в Китай, през тази година Starbucks отвори първия си бар за сокове, а през есента планира да пусне на пазарите своята машина за еспресо Verismo.
В края на януари пък стана ясно, че веригата ще открие първия си обект в Индия до август. Стъпването на местния пазар ще бъде в партньорство с производителя на чай и безалкохолни напитки Tata Global Beverages, част от конгломерата Tata Group. До края на годината се очаква компанията да има 50 нови филиали на територията на цялата страна.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?