Най-големите компании за храни и напитки в света обявиха пакет от мерки, с които ще се опитат да подобрят имиджа на индустрията. Програмата им включва спирането на реклами на бързи закуски, насочени към деца, хармонизиране на хранителното етикетиране и борба с обезлесяването, предаде Ройтерс.
Решението е взето от Consumer Goods Forum (CGF) - мрежа, включваща повече от 400 търговци на дребно, производители и други представители на индустрията от общо 70 страни, с общи продажби от 2,5 трлн. евро. Те постигнаха съгласие за мерките в рамките на годишната си среща, която се проведе в Париж.
“Това не е обикновен бизнес вече. Натискът е непрестанен и е отвсякъде“, посочва Пол Булке, изпълнителен директор на Nestle – най-голямата в света компания за храни и напитки, която стои зад марки като Kit-Kat и Nescafe. По думите му сега, повече от всякога, представителите на индустрията трябва да покажат, че са по-отзивчиви и по-отговорни.
Производителите на храни и търговците на дребно са подложени на увеличаващ се натиск през последните години във връзка с влиянието им върху редица проблеми – от затлъстяването на населението на света до климатичните промени и обезлесяването заради нарастването на производството на палмово масло.
Стъпките, които бяха обявени в сряда, включват ангажимент до 2018 г. на деца да спрат да бъдат показвани реклами, които не отговарят на определени критерии за хранителна стойност. Мерките предполагат въвеждането на етикетиране за цялата индустрия отново до 2018 г., така че на потребителите да им е по-лесно да правят по-здравословен избор на храни.
Булке заяви, че бордът на CGF се е съгласил и членовете ѝ да направят политиката си по отношение на храненето и формулиране на храни публична до 2016 г. Организацията обеща, че членовете ѝ ще се стремят да постигнат нулево нетно обезлесяване до 2020 г.
През 2011 г. най-големите американски производители на храни и напитки, включително Coca-Cola и Kellogg се съгласиха с доброволните насоки на индустрията, свързани с продуктите, предлагани на деца под 12-годишна възраст. Но индустрията на заведенията и ресторантите като цяло се преборва успешно с правителствения контрол върху рекламите на храни за деца. През октомври 2013 г. в САЩ беше предложено и унифициране на етикетите.
В Европа регулациите, които ще влязат в сила през декември 2014 г., изискват промяна на съществуващото законодателство относно етикетирането на храните. Измененията са свързани с изискването за изписване на информация за хранителните стойности на преработените храни, посочване произхода на непреработено месо и съдържанието на алергени като фъстъци. Освен това надписите ще трябва да бъдат по-четливи.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата