Президентът на САЩ Джо Байдън трябва да реши до неделя (11 април) дали да се намеси в търговския спор между южнокорейските производители на батерии LG Chem и SK Innovation, който може да повлияе върху производството на батерии, както и на изграждането на електромобили в САЩ, пише Ройтерс.
През февруари американската Комисия за международна търговия (ITC) се обяви в подкрепа на твърденията на LG Chem, че нейният конкурент е нарушил търговска тайна, но въпреки това разреши на SK да внася компоненти за батерии за производствената програма на Ford Motor Co., свързана с електрификацията на модела F-150, в продължение на четири години.
Според ръководителя на американския бизнес на Volkswagen AG Скот Кио намесата на Байдън в случая ще има критично значение.
„Белият дом може да подкрепи бъдещето на автомобилите с нулеви емисии и зелените работни места или да ги застраши и да редуцира капацитета при батериите в САЩ и да забави прехода към електрически превозни средства“, изтъква Кио
Глобалната автомобилна индустрия се ангажира да електрифицира своето портфолио и се надпреварва да пуска нови електрически модели. Байдън предложи федерална подкрепа за индустрията в размер на 174 млрд. долара, които да подкрепят продажбите на електромобили.
Според SK, освен ако от Белия дом не се намесят, решението на ITC ще я принуди да спре производството във фабриката във Джорджия на стойност 2,6 млрд. долара.
През март републиканският губернатор на щата Брайън Кемп призова Байдън да се намеси, като отбеляза, че в завода на SK ще работят близо 2600 души. „Просто казано – поминъкът на хиляди граждани на Джорджия е във вашите ръце“, изтъква Кемп, обръщайки се към президента на САЩ.
Сенаторът Джон Осъф, също от Джорджия, е провел множество срещи с представители на корейските компании и с администрацията на Байдън, изтъквайки спешната „необходимост двете компании да седнат на масата за преговори и да се споразумеят, за да спасят завода в Джорджия“, споделя говорител от кабинета на Осъф.
Звеното на LG LG Energy Solution е на финала на строителната дейност на своя завод за батерии в Охайо съвместно с General Motors, като скоро ще обяви старта на изграждането на още една фабрика за 2,3 млрд. долара в Тенеси, съобщава Ройтерс.
Компанията планира да инвестира най-малко 4,5 млрд. долара в производството на батерии в САЩ през следващите четири години. LG настоява, че може да покрие нуждите на автомобилните производители, ако все пак SK изостави своя завод в Джорджия.
В същото време от SK твърдят, че LG няма да могат да изпълнят договорите за доставка с VW и Ford и предупреждават, че китайските производители могат да запълнят евентуалната празнина на пазара по отношение на производствения капацитет.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 4 години дядката въобще не е в час ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар