След споразумението в спора за ядрената програма Иран възнамерява да купи стотици нови самолети. Страната се нуждае „всяка година от 80-90 машини за нашия флот", заяви заместник-ръководителят на Гражданската въздухоплавателна администрация Мохамед Ходакарами, цитиран от Ройтерс.
Целта е "придобиване на 300 нови, напълно функционални летателни апарати". В момента Иран има около 140 търговски въздухоплавателни средства, които са средно на около 20-годишна възраст.
В сделката може да участват „поравно“ европейският производител на самолети Airbus и американската компания Boeing, казва още Ходакарами. Общата стойност може да възлезе на 20 милиарда долара (18,2 милиарда евро). След споразумението в спора за ядрената програма пред проекта няма нищо, което да го спре, убеден е той.
На 14 юли Техеран и петте сили от ООН с право на вето, както и Германия, сключиха споразумение за уреждането на многогодишния ядрен конфликт. Това би трябвало да позволи на Иран мирното използване на ядрена енергия и да предотврати изграждането на ядрена бомба. В замяна на това Техеран постепенно ще се освободи от международните санкции.
Като първи западен лидер в Иран в средата на юли пристигна германският икономически министър Зигмар Габриел. Целта на пътуването бе да се проучат възможностите за икономическо сътрудничество. Затова Габриел бе придружен и от мащабна бизнес делегация. Германските компании се надяват на милиардни сделки при предстоящата отмяна на санкциите.
Германската индустриално-търговска камара оцени визитата на Габриел като "сигнал за окуражаване" за германския бизнес. Асоциацията очаква, че германският износ за Иран може да скочи от 2,29 млрд. евро през 2014 г. до 10 млрд. евро – повече от четири пъти в рамките на четири години. Преди налагането на санкциите именно Германия бе най-важният доставчик на стоки за държавата от Персийския залив, но бе заменена в тази роля от Китай през 2007 година.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 10 години Хммм .... ще има ниски цени на петролЪТ .... 'начи .... и криза във Венецуела(та) да очакваме !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Съгласен съм че почти всички печелят (без военните компании), но китайците не губят, по-скоро износителите на петрол губят. За китайците по-голяма заплаха са такива като Виетнам, Индонезия, Индия - които ще им подбиват цените в бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всяка сделка винаги е двустранна.Печелят и немците, печелят и американците, печелят и иранците, а губят китайците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Отключиха им сметките и сега се видяха с пари, да ги купуват тези самолети - добра инвестиция е. Иран ще дръпне много в следващите години без санкциите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар