Глобалната търговия продължава да губи инерция на фона на ескалиращия конфликт между двете най-големи световни икономики.
Конфликтът между САЩ и Китай ескалира допълнително по-рано този месец, след като администрацията на президента Доналд Тръмп наложи мита върху китайски вносни стоки за 200 млрд. долара. Това доведе до реципрочни мерки от страна на Пекин и отказ от участие в търговските преговори с Вашингтон.
В свой доклад, публикуван в четвъртък, от логистичната компания DHL посочват, че техният търговски барометър отчита по-слаби стойности през септември, достигайки до най-ниските си резултати от 2016 г. насам. В същото време данните говорят за очакван по-бавен темп и през идните месеци, съобщава Bloomberg.
Също така от компанията посочват като фактор и „нарастващото политическо напрежение“.
„След месеци на горещи условия и светли перспективи в световната търговия, температурите се понижават“, посочва Тим Шарват, главен изпълнителен директор на DHL Global Forwarding.
Но като се има предвид звездната 2017 г. за световната икономика, не е лесно да се определи до каква степен понижението се дължи просто на завръщането към по-устойчив темп на растеж и до каква – на търговското напрежение.
Но компаниите със сигурност усетиха влиянието на митата. В Германия автомобилният производител BMW AG сви прогнозите си за печалба тази седмица, а главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет заяви пред Bloomberg в сряда, че митата върху вноса на метали са отнели печалба за 1 млрд. долара от компанията.
Той призова САЩ и Китай да решат въпросите помежду си „бързо“ и допълни, че „ако това продължи по-дълго, ще има повече вреди“.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри