За 46% от потребителите в световен мащаб времето за пътуване се увеличава. Това е един от изводите в глобално проучване за транспорта с участието на повече от 19 хиляди души от 19 държави, възложено от Visa на Sapio Research към Станфордския университет. В анкетата, направена онлайн през юли 2018 година, се оценяват тенденциите и предизвикателствата в обществения транспорт и паркирането на фона на демографския ръст и моделите на миграция в градовете.
От потребителското проучване „Бъдещето на транспорта“ се разбира, че половината от анкетираните (52%) са разочаровани от опита си при използването на обществения транспорт. Една трета от тях (37%) очакват, че времето за пътуване до работното място ще се увеличи през следващите пет години.
За 60% от участвалите в проучването личният автомобил остава най-добрият вид транспорт както за пътуване до работното място, така и за лични пътувания (61%).
Само 42% от анкетираните от поколението Z (18-25 години) използват кола, за да отидат на работа, училище или университет или за лично пътуване.
Най-нежеланият аспект на шофирането е намирането на място за паркиране, посочено от 64% от респондентите. Притесненията им са заради риска от получаване на глоба, паркиране по-дълго от очакваното (44%) и плащане за повече време от изразходваното за паркиране (42%).
Предимствата на обществения транспорт
По-малко от половината от участниците в проучването използват обществения транспорт, за да стигнат до работа, училище или университет (44%), но този брой нараства до 54%, когато става въпрос за пътувания, свързани със свободното време, като например развлечения.
Пътуващите избират вид транспорт въз основа на три фактора: удобство, надеждност и доколко са претъпкани превозните средства. Значението на всеки фактор е различно в зависимост от възрастта.
Удобството на разплащанията
Сложността на разплащанията е сред най-честите оплаквания от пътуващите. Ако разплащанията за обществен транспорт бъдат улеснени, средното потребление може да се увеличи с 27%. 47% от пътуващите заявяват, че нуждата от различни билети за различни видове пътувания е недостатък на организацията на транспорта, 44% посочват като проблем, че не знаят колко да платят, а 41% са посочили услугите, за които се плаща „само в брой“, като затруднителни. Според анкетираните тези затруднения ги принуждават да се придвижват със собствените си автомобили.
При потребителите на автомобили 47% биха искали да видят нововъведения, чрез които да разбират къде да намерят най-евтиното гориво, а 35% биха искали приложение, което разпознава местоположението, където те се опитват да зареждат, и да се разплащат през него.
Препоръките
Градските власти трябва да се включват в стратегически партньорства, да си партнират с корпорации, които могат да им осигурят повече данни и информация, които да подпомогнат планирането, съветват от Visa. Изкуственият интелект в комбинация с Big Data може да се използва за анализиране на данни за потреблението, движението и променящите се тенденции, за да се отчитат нуждите в реално време, препоръчват от компанията за платежни услуги.


Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Една от най-известните медии в света: Намаля ентусиазма от приемането на еврото в България
Има ли исторически доказателства за Витлеемската звезда?
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Чешки милиардер иска да създаде европейски отбранителен гигант
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
"Билд": Скоро ще пристигнат нови милиарди евромонети от България
Вежди Рашидов: Аз ще защитавам Борисов
Рецептата Dnes: Постен хляб с мед