Най-голямата компания в света за контейнерен превоз A.P. Moller-Maersk A/S обяви, че започва програма за обратно изкупуване на акции за 1,6 млрд. долара на фона на по-малкото от очакваното влошаване на бизнеса ѝ заради коронавируса.
Базираната в Копенхаген Maersk, която във вторник увеличи за втори път прогнозата си от октомври насам, отчете 39% ръст на печалбата преди лихвите и данъците до 2,3 млрд. долара за третото тримесечие. Печалбата за годината – преди преструктурирането и разходите за интегриране на нови бизнеси, ще е в диапазона 8-8,5 млрд. долара. Предишната прогноза бе за диапазона 7,5-8 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Световната икономика през миналото тримесечие „все още бе силно засегната“ от пандемията, посочиха от Maersk в сряда. „Въпреки това обемите намаляха по-малко от очакваното“, се казва още в съобщението. Също така компанията съобщава, че разходите са били „под контрол“, а тарифите за товарни превози са се увеличили.
Maersk транспортира около една пета от контейнерите в движение по света, което позволява на компанията да даде своята уникална гледна точка за международната търговия. Обемите на превозваните контейнери са се увеличили с около 1% през последното тримесечие, което е над очакванията на Maersk от по-рано през годината, посочват от компанията. Тарифите за товарните превози са се увеличили с 4,4% средно спрямо предходната година.
След днешните новини цената на акциите на Maersk върви надолу на борсата в Копенхаген. Книжата поевтиняват с 1,4% минути преди 12:30 ч. българско време, след като отвориха сесията с ръст от почти 2%. Основният индекс на борсата в датската столица OMX Copenhagen Benchmark (OMXCBGI) остава почти без промяна.
От Maersk посочват, че въпреки ръста в печалбата „условията за търговия и прогнозите остават обект на по-голяма от обичайната волатилност, като се имат предвид причинените или потенциално причинените сътресения от Covid-19“.
Прогнозите за глобалната търговия и икономика остават несигурни с новия пик на пандемията в Северното полукълбо.
Според анализатора на Jefferies Дейвид Керстенс търсенето на контейнери „се очаква да бъде подкрепено от рекордно ниските запаси на дребно в САЩ през следващите две до три тримесечия“. По думите му Maersk би трябвало да разполага с около 12,5 млрд. долара, които да използва за придобивания и обратно изкупуване на акции, без да застрашава инвестиционната си оценка.
В това време компанията се преструктурира, за да се адаптира към новите предизвикателства, пред които е изправена. Maersk записа разходи за преструктуриране през третото тримесечие в размер на малко над 100 млн. долара, свързани със съкращението на около 2000 работни места заради реорганизирането на звената си за морски превоз, логистика и услуги.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове