IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейският автопазар в долината на сълзите

На Стария континент продажбите на автомобили са спаднали през май на годишна база с осем на сто до 1,15 млн. автомобила

17:45 | 15.06.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът на Opel в Бохум, който е заплашен от затваряне. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Заводът на Opel в Бохум, който е заплашен от затваряне. Снимка: Ройтерс

Автомобилното лоби моли за помощ

Fiat и Renault също продават по-малко превозни средства. Новите регистрации на двата производителя са се свили със съответно 12 и 13%. Fiat подготвя партньорство със също боледуващия японския производител Mazda. Първоначално двете компании планират да развиват заедно и изградят спортен автомобил.

Тази стъпка се счита за предшественик на алианс в Европа. Масивният спад в продажбите там може да доведе до ускоряване на тези идеи, смятат експерти. През май Mazda продаде в Европа с 18% по-малко коли от преди година. BMW и Daimler са пласирали през миналия месец с шест и пет процента по-малко автомобили от техните по-малко луксозни модели. Така кризата застигна и тях.

Volkswagen продаде също по-малко коли, но при концерна от Волфсбург спадът от 5,5% е в рамките на поносимите граници. Въпреки че продажбите на основната марка VW паднаха с близо осем процента, при дъщерното дружество в по-високия сегмент - Audi, те се увеличават с до четири процента. Испанското дъщерно дружество на VW - Seat, което страда най-много от слабостта в родния си пазар, е продало с 14 на сто по-малко коли, отколкото преди година. Като цяло лидерът на пазара в Европа увеличава пазарния си дял с 0,7 пункта през май.

Двете корейски марки Hyundai и Kia, които от доста време насам все повече и повече улучват вкусовете на европейските клиенти, постигат увеличаване на продажбите със съответно 7% и почти 30%. Японският автомобилен производител Toyota отчита ръст от 13,2%. Преди една година - след земетресението и ядрената катастрофа във Фукушима - продажбите бяха белязани все още с дебел минус.

Изправено пред най-голямата от много години насам криза на автомобилния пазар в ЕС, лобито на концерните вече помоли политиците за помощ. Европейските автомобилни производители потърсиха подкрепа от националните правителства и Европейската комисия в Брюксел, настоявайки например за повече публични средства. Европейският комисар на индустрията Антонио Таяни обеща да увеличи програмата за подпомагане на екологични превозни средства с 50 процента до 1,5 милиарда евро.

Всичко за пазара на автомобили четете тук! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
bgMan
преди 11 години
След долината на сълзите следва долината на мъртъвците ако продължават в тази посока.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
СВРЪХПРОИЗВОДСТВО, надвишаващо в пъти възможностите за потребление, е ГОЛЯМАТА причина за кризата. Автомобилостроенето, най-много от всички сектори "усеща" този проблем. Но навсякъде и във всички области тенденциата е една и съща.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
vankata89
преди 11 години
Милите живи да ги оплачиш :D. Може ли човек всяко година да си копува нова кола. Плюс това не виждам какво толкова по - добро имат новите коли. Натъпкани са с ненужна електроника до козирката :D. Новите дизели с тъпия им инжекцион горят с някои друг процент по малко имат по - добро ускорение което пак не е пък кои знае каква болка за умиране *** за сметка на туй капризни към горивото да ги е*б в майката пък на стария дизел и олио да слагаш няма проблем :) кат се счупи някоя част плащаш кат поп :D. Я всички коли да ползваха стандартни части да видим дали щяха да са толкова скъпи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
trendline
преди 11 години
Като закъса производството айде държавата да помага. Що не намалят цените на новите автомобили при толкова автоматизация в производствата. Евро 5, евро 6 стандарт но ще има ли кой да купува?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още