Това не се оказа най-ценната инвестиция в бъдещето, която можеше да бъде. Повече от един милион паунда е вложил преди почти десет години Ланс Формън, шеф на лондонската компания за опушване на сьомга H. Forman & Son, в ново място за фабрика. Само няколко години по-късно стана ясно, че сградата на семейния бизнес, основан през 1905 г., трябва да бъде съборена, за да направи място за Олимпийския стадион.
Когато следващия петък в британската столица започнат летните олимпийски игри, телевизионните камери в света ще ни прехвърлят на новосъздадения парков ландшафт в Източен Лондон - с Олимпийския стадион, арени за баскетбол и хандбал, плувен комплекс и велодрум. И нищо сега не напомня за това, че до преди няколко години там имаше по-малки фабрики и работилници, че една част от града бе грозна гледка и бе използвана като сметище. "Stinky Stratford", както беше наричан този район, вече е минало, пише в свой репортаж от мястото германският бизнес всекидневник Handelsblatt.
Организаторите на игрите подновиха коренно околността и инвестираха милиарди, за да придадат на Стратфорд и някои от най-бедните части на Лондон импулс за растеж и просперитет. Чрез това важно събитие трябва да се продължи онова, което беше започнато преди тридесет години в друга част на Лондон - Canary Wharf. От изоставените докове на Темза там изникна район с много банки и медии, където днес работят в стотици хиляди хора.
„След големия пожар през 1666 г. Ийст Енд бе пренебрегван", казва кметът на Лондон Борис Джонсън. Олимпийските игри били първата голяма възможност за започване на едно сближаване между Изтока и Запада в Лондон. Но в жертви на този стремеж сега сякаш се превърнаха предимно по-малките компании, които някога са придобили на безценица индустриална земя в Стратфорд и околността.
Повече от 200 предприятия, включително автосервизи, текстилни производители и хранителни будки, са имали своето седалище в сегашния ареал на олимпийския парк и са били принудени да се преместят. Лондонската агенция за развитие, която е движещата сила зад структурна промяна чрез обществена поръчка, е похарчила над 700 млн. паунда (равностойността на почти 1 млрд. евро), за да купува земя и да компенсира компаниите за преместване или закриване на бизнеса им.
Според съобщения в медиите обаче парите не са стигнали за повече от 100 фирми, за да се осмелят те на едно ново начало на друго място. Някои от тях все още се борят за по-висока компенсация с помощта на адвокати и съдилища.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ