Модната верига French Connection отчете финансова загуба за първата половина на годината, след като продажбите регистрират спад, а компанията описва полугодието като "много трудни шест месеца“, предаде BBC.
Компанията отчете загуба от 6,3 млн. лири за шестте месеца до 31-и юли, спрямо печалба от 700 000 лири за същия период на миналата година. Приходите намаляват със 7% до 96 млн. лири, докато продажбите във Великобритания и другите европейски държави, които съставляват половината от приходите, се понижават с 9,5%.
Търговецът на дребно обяви плановете си за съживяване на магазините във Великобритания, но заяви, че „възстановяването ще отнеме известно време".
„Последните шест месеца продължиха да бъдат много трудни за бизнеса на French Connection във Великобритания и Европа, което имаше влияние върху резултатите на групата за периода", каза председателят и главен изпълнителен директор Стивън Маркс.
Освен това компанията заяви, че е приключила прегледа на своя бизнес с търговията на дребно и прилага реформите, насочени към подобряване на продуктовата гама и експлоатацията на магазините.
Търговецът на дребно добави, че ще продължи да се опитва да се освободи от губещи магазини.
Редица търговци на дребно във Великобритания се борят да насърчат продажбите, докато икономиката е в рецесия, потребителите са под натиск от слабите увеличения на заплатите и тревогите за сигурността на работното място.
Вероятно заради това French Connection призна, че „не очаква някакво подобрение на средата за търговия на дребно във Великобритания през втората половина на годината". „Ние осъзнаваме, че пътят към устойчиво възстановяване е вероятно да отнеме известно време", добави компанията.
Акциите на концерна, който държи и брандовете Toast и Great Plains, се сринаха с 20%, а за последната година загубиха почти три-четвърти от стойността си.
Анализаторът от Seymour Pierce Фреди Джордж нарича плана за обрат „недооценен“ и заяви, че е бил изненадан, че не е имало сериозно преструктуриране на сградния фонд. Той запазва прогнозата си за загуба от 3 млн. лири за цялата година, като добавя: „Въпреки че ще отнеме много време на компанията да се възстанови, вярваме, че бизнесът има стойност", цитира го Press Association.
French Connection вече заяви, че пуска на пазара нова гама от премиум дамско облекло изключително за магазините си и разширява своето предложение за домашни стоки в по-големите си обекти като част от стремежа си за обрат.
Главният оперативен директор Нийл Уилямс призна, че някои от асортиментите са станали твърде скъпи заради увеличенията в цената на памука през последните години и концернът ще използва разумен начин за снабдяване със суровината, за да върне повечето от цените си като "притегателно място" за своите клиенти.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана