Швейцарската група за луксозни стоки Cie. Financière Richemont обяви в петък ръст на годишната печалба, който отчасти се дължи на по-благоприятни валутни ефекти. Компанията обаче заяви, че продажбите отчитат спад през април и предупреди, че може би предстоят трудни условия през следващите месеци, съобщава Wall Street Journal.
“В краткосрочен план се съмняваме, че се очаква някакво значително подобрение на търговската среда“, поясни компанията.
Richemont заяви, че нетната печалба за годината до 31 март е нараснала до 2,23 млрд. евро от 1,33 млрд. евро през миналата година. Ръстът се дължи отчасти на липсата на загуби, свързани със силния швейцарски франк.
„Продажбите са добри, но перспективите от април и последните резултати на колегите ми подсказват допълнително влошаване на средата за луксозни стоки“, казват анализатори от Baader Helvea Equity Research. “Доходността очевидно бе под очакванията и ще задейства нов кръг от понижения на оценките“.
Приходите от продажбите на базирания в Женева производител на бижутата Cartier и на часовници, включително IWS, Piaget и Jaeger-LeCoultre, са нараснали с 6% до 11,08 млрд. евро, отчасти благодарение на по-благоприятни валутни ефекти. Без валутните движения продажбите отчитат спад от 1%.
Швейцарските компании за часовници и други зависими от износа бизнеси изпитват трудности през последните години заради силния швейцарски франк. Волатилните обменни курсове са предизвикателство за Richemont, тъй като компанията поддържа счетоводството си в евро – валута, чиято стойност спадна рязко от началото на 2015 г. спрямо франка. По-голямата част от разходите на компанията обаче са деноминирани в швейцарски франк, който поскъпна, след като швейцарската централната банка сложи край на фиксирането му през януари 2015 г.
В допълнение на това слабостта на икономиката в Хонконг и на туризма в Европа също натежават върху продажбите на луксозни часовници.
В Европа „потоците от туристи са значително по-слаби през втората половина на годината“, казва компанията.
По отношение на развитията в Азия Richemont сподели: „Хонконг и Макау отчитат значително по-ниски продажби през годината, което се отразява най-силно на часовниците и каналите за търговия на едно. Тези спадове обаче са отчасти компенсирани чрез растеж на други важни пазари, включително континентален Китай“.
Компанията заяви, че продажбите през април са спаднали с 15% при постоянни обменни курсове спрямо миналата година. „Всички региони отчитат спад на продажбите“, допълни Richemont.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО