Над две трети от хората в света работят извън офиса поне веднъж седмично, показва изследване на базираната в Люксембург компания за гъвкави офис решения IWG, цитирано от CNBC.
Изследването установило, че 70 на сто от служителите работят от разстояние поне един ден в седмицата, а 53% - поне половината от седмицата.
Възможността за работа от къщи и появата на услуги за наем на дигитален офис променят отношението към това къде трябва да работят хората и дали трябва да се придържат към традиционното работно време от 9 до 17 ч.
Например компанията WeWork, конкурент на IWG, която притежава Regus и Spaces, предоставя споделени работни пространства за компании и служители на свободна практика.
IWG съобщи, че в изследването са участвали служители на пълно работно време, а не самонаети лица. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Диксън заяви, че технологиите са били основният двигател на променящите се представи за локацията и работното време.
„Най-големият двигател са технологиите, които променят всяка индустрия в света. От една страна, това променя предлагането на недвижими имоти, но също така променя и компаниите, които искат нещо различно в дигиталния свят“, казва Диксън в телефонно интервю пред CNBC.
Той допълва, че компаниите не са толкова склонни да инвестират в недвижими имоти и търсят дигитални услуги вместо да наемат офис пространства. Диксън допълва, че идеята за работа от разстояние позволявала на служителите да бъдат по-гъвкави.
„Ако предложите на служителите си възможността да работят от там, където трябва да бъдат, а не от там, където са им казали да отидат, това ще промени напълно възгледите им за компанията, те ще бъдат по-продуктивни“, смята Диксън.
В допитването на IWG участвали 18 хил. представители на бизнеса от 96 международни компании. Диксън казва, че установени корпорации са водещи в работата от разстояние, като целят да повишат продуктивността и задоволството от работата.
HSBC, например, нае миналата година над 300 „горещи бюра“ (система за офис организация, при която няколко служители използват едно физическо работно пространство в различни периоди – бел. ред.) в пространство, управлявано от WeWork в Хонконг. Сред корпоративните клиенти на WeWork, която е оценявана на 20 млрд. долара след инвестиция, ръководена от японската компания SoftBank, са Microsoft, Salesforce и Spotify.
Доклад на американската компания за пазарни проучвания Gallup установи, че американските служители, работещи от разстояние, са достигнали 43% през 2016 г. спрямо 39% през 2012 г.
Друго изследване на телекомуникационната компания Global Workplace Analytics и на компанията за подбор на служители FlexJobs установи, че 3,9 млн. американски служители са работили от разстояние поне през половината от времето през 2015 г., което е повишение със 115% спрямо 1,8 млн. американци през 2005 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО