Китайският Shein може би е най-големият сайт за пазаруване, за който никога не сте чували, предава Ройтерс.
Компанията за бърза мода посяга към територията на по-утвърдени конкуренти като Zara и H&M. Тя се превърна в най-голямата, изцяло онлайн, модна компания в света по приходи от продажби на собствени марки, сочат данни на Euromonitor.
Базираната в Нанджин Shein е основана през 2008 г. и е насочена към поколението Z, което активно ползва социални мрежи. За целта компанията работи с инфлуенсъри в Instagram и TikTok, както и с кодове за отстъпки, за да привлича по-младите купувачи на все по-населения пазар на модни продукти.
Shein предлага евтини модели и всяка седмица качва стотици нови продукти в приложението си. Цената за рокля е около половината на тези в Zara, сочи скорошно проучване на цените на Societe Generale.
„Може да спестите пари, което е важно, когато купувате дрехи, защото модата се променя толкова бързо“, твърди 23-годишната Ребека Рондън, която е студентка във Валенсия, Испания, и чийто профил в Instagram сравнява десетки продукти от Shein и Zara.
Пандемията подкрепи онлайн продажбите на търговците на дребно, като даде на изцяло онлайн играчи като Shein, британската Asos и германската Zalando предимство пред Zara и H&M, които имат големи магазини в централните части на градовете.
През септември приложението на Shein записа 10,3 млн. сваляния в глобален мащаб в App Store и Google Play, сочат данни на Sensor Tower. За сравнение мобилното приложение на H&M достигна 2,5 млн., а това на Zara – 2 млн.
Към днешна дата Shein е свалено 229,4 млн. пъти спрямо 123,5 млн. за H&M и 90,6 млн. за Zara.
В седмицата от 27 септември до 3 октомври Shein беше най-свалянoто приложение за пазаруване в глобален мащаб на iPhone, сочат данни на App Annie. То попадна в топ 10 в САЩ, Бразилия, Австралия, Великобритания и Саудитска Арабия.
Частната Shein, която продава и в Amazon, не разкрива публично колко големи са приходите ѝ от продажби, нито други финансови резултати. Компанията не е отговорила на имейли и телефонни обаждания от Ройтерс. Тя е подкрепена от инвеститори като IDG Capital и Sequoia Capital Shina, сочи информация на PitchBook. Фондовете също не са откликнали на поканата да коментират. Inditex и H&M не са отговорили на поканите за интервю.
Неизвестно количество?
Въпреки че Shein набира повече последователи, тя е по-мако видима спрямо компании като Zara и H&M. Тя няма присъствие в Китай, където онлайн пазаруващите посещават Taobao на Pinduoduo, за да купуват евтини дрехи.
Междувременно някои потребители твърдят, че качеството на продуктите може да варира, сроковете за доставките – също.
За разлика от Zara и H&M, които имат подробна информация за това откъде идват дрехите им, при какви условия работят служителите им, както и какви са финансовите резултати, Shein не дава никакви подробности за производството на своите продукти.
Inditex направи революция в модната индустрия през 90-те години на миналия век, като бързо отговори на тенденциите и ускори насочването на новите модели към магазините, като използва заводи в близост до централата си в Испания.
Shein също работи със стотици заводи в близост до централата си в Нанджин според китайски източник, пожелал да остане анонимен. По думите му китайската компания подготвя дрехите за изпращане в рамките на три дни. Това е много малко време за изпълнение за Inditex. От кроенето до магазина нормалният срок е около три седмици.
Посланици на марката
Въпреки това Shein е изправена пред трудната задача да пробие на един препълнен пазар, на който Asos и Zalando тази година записаха ръст на продажбите.
Един от начините, по които Shein се опитва да привлече вниманието, е чрез мрежа от инфлуенсъри и „посланици на марката“.
„Дадоха ми код за намаление с 15%, а аз трябва да го споделя с моите последователи“, твърди Илейнс, спортистка с 36 хил. последователи в Instagram, която получава по шест безплатни продукта от Shein на месец в замяна на промотирането им.
Inditex и H&M също записаха голям скок в онлайн продажбите, но това е малък дял от общите им приходи от продажби. От началото на февруари цената на акциите и на двете компании е спаднала с по над 20%, което анализаторите до голяма степен отдават на големите им мрежи от физически магазини.


Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно