Празничната благословия, която акционерите на Tiffany & Co. дадоха за продажбата на компанията на LVMH, позиционира свързаната с много спорове сделка близо до финала. Всичко това ще даде на милиардера Бернар Арно отдавна търсена възможност да разшири глобалната си колекция от луксозни брандове, пише Bloomberg.
Tiffany ще бъде извадено от състава на борсовия индекс S&P 500, след като сделката вече е одобрена, обяви S&P Dow Jones Indices. Компанията ще бъде заменена от Enphase Energy в индекса. В рамките на виртуална среща акционерите на Tiffany са гласували предимно в подкрепа на споразумението , твърдят от LVMH. Трансакцията, оценена на близо 16 млрд. долара, се очаква да бъде финализирана в началото на 2021 г.
Вотът беше ключова стъпка към продължилата година сага за най-голямото придобиване в индустрията за луксозни стоки. Компанията майка на Louis Vuitton заяви, че ще купи култовия производител на бижута, преди да се опита да се оттегли от сделката, когато коронавирусната пандемия засегна търговията на дребно.
Това доведе до завеждане на дело от страна на Tiffany и размяната на доста тежки думи между страните. В крайна сметка двете компании постигнаха съгласие за покупка на значително по-ниска цена.
Сега LVMH се изправя пред предизвикателството да интегрира Tiffany. Промените в компанията за бижута могат да включват продуктов преглед, на мрежата от магазини и по-агресивна стратегия за дигитален маркетинг, твърдят анализатори. Възможни са и промени в мениджмънта, тъй като Арно има намерение да сложи свои доверени хора начело на нови компании, за да затегне контрола.
През октомври дветe страни обявиха, че са сключили споразумение – LVMH ще придобие Tiffany за 131,50 долара за акция, по-малко от първоначално обещаните 135 долара. Акциите на Tiffany останаха почти без промяна на ниво от 131,35 долара в сряда в Ню Йорк, а от началото на годината записват спад от 1,7%.
Tiffany обвини LVMH в нечестни тактики, когато френската страна първоначално се отказа от придобиването. LVMH пък обвини Tiffany в лошо управление на бизнеса по време на пандемията, когато неразумно е раздавала дивиденти.
Подобно на други компании LVMH се сблъска със спад в продажбите заради пандемията. По-късно Китай поведе възстановяването на потребителското търсене, а Bain & Co. прогнозира, че пазарът на лични луксозни стоки може да нарасне с до 19% през следващата година. Но индустрията вероятно ще успее да се възстанови до края на 2022 или 2023 г., посочват от Bain.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони