Празничната благословия, която акционерите на Tiffany & Co. дадоха за продажбата на компанията на LVMH, позиционира свързаната с много спорове сделка близо до финала. Всичко това ще даде на милиардера Бернар Арно отдавна търсена възможност да разшири глобалната си колекция от луксозни брандове, пише Bloomberg.
Tiffany ще бъде извадено от състава на борсовия индекс S&P 500, след като сделката вече е одобрена, обяви S&P Dow Jones Indices. Компанията ще бъде заменена от Enphase Energy в индекса. В рамките на виртуална среща акционерите на Tiffany са гласували предимно в подкрепа на споразумението , твърдят от LVMH. Трансакцията, оценена на близо 16 млрд. долара, се очаква да бъде финализирана в началото на 2021 г.
Вотът беше ключова стъпка към продължилата година сага за най-голямото придобиване в индустрията за луксозни стоки. Компанията майка на Louis Vuitton заяви, че ще купи култовия производител на бижута, преди да се опита да се оттегли от сделката, когато коронавирусната пандемия засегна търговията на дребно.
Това доведе до завеждане на дело от страна на Tiffany и размяната на доста тежки думи между страните. В крайна сметка двете компании постигнаха съгласие за покупка на значително по-ниска цена.
Сега LVMH се изправя пред предизвикателството да интегрира Tiffany. Промените в компанията за бижута могат да включват продуктов преглед, на мрежата от магазини и по-агресивна стратегия за дигитален маркетинг, твърдят анализатори. Възможни са и промени в мениджмънта, тъй като Арно има намерение да сложи свои доверени хора начело на нови компании, за да затегне контрола.
През октомври дветe страни обявиха, че са сключили споразумение – LVMH ще придобие Tiffany за 131,50 долара за акция, по-малко от първоначално обещаните 135 долара. Акциите на Tiffany останаха почти без промяна на ниво от 131,35 долара в сряда в Ню Йорк, а от началото на годината записват спад от 1,7%.
Tiffany обвини LVMH в нечестни тактики, когато френската страна първоначално се отказа от придобиването. LVMH пък обвини Tiffany в лошо управление на бизнеса по време на пандемията, когато неразумно е раздавала дивиденти.
Подобно на други компании LVMH се сблъска със спад в продажбите заради пандемията. По-късно Китай поведе възстановяването на потребителското търсене, а Bain & Co. прогнозира, че пазарът на лични луксозни стоки може да нарасне с до 19% през следващата година. Но индустрията вероятно ще успее да се възстанови до края на 2022 или 2023 г., посочват от Bain.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет