Точно в навечерието на Международния ден на момичетата Lego обяви нова стратегия за разбиване на половите стереотипи. „Ние работим усилено, за да направим Lego по-приобщаваща", казва продуктовият мениджър Джулия Голдин, пред германското списание Der Spiegel.
Eто защо Lego вече няма да поставя етикети върху нито един от своите продукти с надписи „за момичета“ или „за момчета“. На уебсайта на производителя на играчки потребителите няма да могат да търсят продукти по пол. Вместо това те ще са сортирани по възраст, интереси или предметни области, наред с други неща.
„Тестваме всичко върху момчета и момичета и включваме повече женски модели за подражание“, описва стратегията Голдин.
Lego се позовава на проучване, поръчано от компанията, според което отношението към игрите и бъдещите професии все още се характеризират с полови стереотипи.
И не ставало въпрос само за това, че момичетата биват натикани в определени клишета. Момчетата също страдали от стереотипи. Изследователите установяват, че докато момичетата стават все по-уверени в себе си, същото не важи за момчетата.
71% от анкетираните момчета се опасявали, че ще им се подиграват, ако играят с „играчки за момичета“. Страх, който според проучването е споделян и от техните родители.
„Родителите са по-загрижени за това, че на синовете може да им се подиграват, отколкото на дъщерите им, когато си играят с играчки, свързани с противоположния пол“, казва Маделин Ди Ноно, изпълнителен директор на Geena Davis Institute on Gender in Media Davis, който провежда проучването. Анкетирани са били близо 7 хил. родители и деца на възраст от 6 до 14 години от Китай, Чехия, Япония, Полша, Русия, Обединеното кралство и САЩ.
Свързваното с мъже поведение все още се оценява по-високо в обществото, казва Ди Ноно. Според проучването родителите са по-склонни да насърчават синовете си да спортуват, докато дъщерите са насърчавани да танцуват, да се гримират или да готвят.
Мениджърката на Lego Голдин казва, че компанията иска да насърчи момчетата и момичетата да играят с комплекти, които традиционно се смятат „не за тях“.
Lego вероятно не преследва само социално-политически цели с ангажимента си. Компанията се прицелва и в момичетата като целева група - и смята, че има много за наваксване и сред родителите. В проучването 76% от родителите казват, че биха насърчили своя син да играе с Lego. Само 24% от анкетираните родители биха препоръчали това на дъщеря си.
Lego вече влезе в новините през пролетта с набор от играчки в цветове на дъгата. А фигурите не получиха определен пол, както обикновено се случва при Lego. Комплектът бе посветен на LGBTQIA общността (лесбийки, гейове, бисексуални и транссексуални, интерсексуални и асексуални).


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 4 години ама и ти горкия си тъъъп като легоджиите... къв пол, кви 5 лева преди пубертета... като си на 5 и имаш ***, това не те прави мъж!... чак към 4-5 клас започваш да се интересуваш от жени (за теб не важи де...), а тогава сменяш играчките... вместо да си играес с Лего, започваш да си играеш с патката си (ето тук вече си опитен). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Lego вече влезе в новините през пролетта с набор от играчки в цветове на дъгата...."...хаха , е накъде без педрастията ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Момиченцата трябва да растат с разбирането и желанието да станат жени, момченцата: да станат мъже !!! Какви полови стереотипи, бе? Хората са различни - има жени и мъже !!! Борбата с половите стереотипи при дечицата днес, създава възрастни противоестественици утре !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Точно в навечерието на Международния ден на момичетата Lego обяви нова стратегия за разбиване на половите стереотипи!----Ей това е класика в жанра!... ще разбиват полови стереотипи в ден който създава такива! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А може ли родителите да не правят разлика между лего и останалите играчки на пазара? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пълни глупости, хората ги купуват, защото блокчетата, които имат отпреди 30г., все още се напасват със сегашните, а и е една от най-подходящите играчки за деца, за да развият някакво въображение, за разлика от всичките готови неща, които се предлагат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар