Приходите от продажби на Nike са се повишили с 10% през последното тримесечие, след като търговецът на спортни дрехи и обувки продължава да се радва на силно търсене по целия свят, докато се справя с критиките за рекламната си кампания с участието на Колин Каперник, пише Wall Street Journal.
В социалните мрежи Nike получи заплахи за бойкот, след като пусна кампанията с представителя на Националната футболна лига през септември.
Nike застана зад кампанията си със спортиста – ход, който накара поддръжниците на бившия играч да купуват мърчъндайз от компанията. Каперник стана спорна фигура в спорта и в политиката през 2016 г., след като започна да коленичи по време на изпълнението на химна, за да привлече вниманието към расовата несправедливост и начина, по който полицията се отнася към цветнокожите.
Същевременно компанията омаловажи значимостта на участието на Каперник в рекламата, посочвайки по това време, че той е просто един от многото спортисти в нея. Рекламите включват тенис звездата Серена Уилямс и NFL играчът Шаким Грифин, както и други.
Книжата на Nike повишиха цената си с 8% по време на следоборсовата търговия в четвъртък. От началото на годината стойността им е се е увеличила също с 8%.
Приходите на Nike в Северна Америка, която носи по-голямата част от общите ѝ приходи от продажби, са нараснали с 9% до 3,78 млрд. долара. Те включват 8-процентов ръст на бизнеса с обувки и 10% - на дрехите. Приходите от продажби на екипировка са спаднали с 3 на сто спрямо година по-рано.
Приходите от продажби в Китай са скочили с 26%, достигайки 1,54 млрд. долара през тримесечието.
Общите приходи за тримесечието, завършило на 30 ноември, са 9,37 млрд. долара, над прогнозата за 9,17 млрд. долара по данни на FactSet. Nike е генерирала 847 млн. долара печалба за второто фискално тримесечие, или 52 цента на акция, в сравнение със 767 млн. долара, или 46 цента на акция, година по-рано. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха печалбата да е 46 цента на акция.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват